Bioetanollal is versenyképes a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának járműve, amely eddig benzines kategóriában szerepelt különböző versenyeken. 1 liter benzinnel 2661 km-t tudnak megtenni, s ez jelenleg a világon a harmadik legjobb eredmény.
Most Spanyolországban sikerült bioetanolra átállított autójukkal is versenyt nyerniük ötször jobb teljesítménnyel, mint amit a 2. helyezett futott írja az autopro.hu. Murcia tartomány energiagazdálkodási hivatala hirdette meg azt a versenyt, amelyen öt országból négy kategóriában alternatív hajtású járművek versenyeztek. A spanyol, francia, olasz és belga csapatok mellett a bioetanol kategóriában a verseny egyetlen magyar indulójaként ott volt Cartagenában a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának „legénysége” is. A főiskolások által épített jármű már jó néhány sikert maga mögött tudhat. Legjobb eredményükkel – 2661 km/ 1 liter benzin – jelenleg a világon a harmadikok, de a kecskemétiek „nem ülnek a babérjaikon”. A Megaméteren elvégezték azokat a módosításokat a motor vezérlésében, az injektor befecskendezési idejében, a tüzelőanyag-levegő keverési arányában és a motor hőszigetelésben, amelyek révén a jármű alkalmassá vált arra, hogy bioetanollal – nem a benzinkutaknál kapható bioetanolról van szó, hanem ez esetben tiszta alkoholról – üzemelhessen.
Remények és elvárások nélkül vágtak neki a spanyolországi versenynek, de 5,6 Wh/km (1335 km/liter) teljesítménnyel kategóriájukban magasan a legjobbak lettek. Az utánuk következő csapat jócskán lemaradva 27,5 Wh/km-rel szerezte meg a 2. helyet. – Nagyon örülünk az eredménynek – hangsúlyozza Kutasi Zoltán gépészmérnök hallgató, a csapat tagja –, hiszen ez a megmérettetés azt bizonyította számunkra, hogy versenyképesek vagyunk, és az alternatív meghajtású járművek nemzetközi mezőnyében is számolni kell velünk. Már most kaptak meghívást egy tavaszi franciaországi versenyre. – Kezdjük elhinni, hogy kemény munkával, kitartással ott tudunk lenni nemzetközileg is a legjobbak között – mondja Bagány Mihály főiskolai tanár. Le kell végre vetkőznünk a kishitűséget. Az eredmények komoly ösztönzést jelentenek a fiatalok és a főiskola számára is, hogy érdemes csinálni. A Kecskeméti Főiskolán 2012-ben megkezdődik a járműmérnökök képzése is miután a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság támogatta a szakindítási kérelmet. 2012 őszére egy uniós pályázati támogatásnak köszönhetően elkészül a legkorszerűbb eszközökkel felszerelt járműipari intézet is.