Elektromos hajtású sportkocsi a Nissantól

Ha egy autógyár egyaránt híres a sportos modelljeiről és a villanyautóiról, akkor nincs abban semmi meglepő, ha elektromos hajtású örömautó mutat be. Ennek ellenére a Nissan Esflow mégis kellemes meglepetés.

A Nissannal kapcsolatban két modell ugrik be azonnal az autórajongóknak: az egyik az elektromos Leaf, a másik pedig a 370Z sportkupé – kinek-kinek ízlése szerint. Az autógyárak viszont nem szeretik, ha vásárlóik két táborra szakadnak, úgyhogy logikus lépés volt a japán gyártó részéről, hogy elektromos hajtású sportkocsit épített. És bár az Esflow még csak tanulmány, mégis biztató irányt mutat, hiszen 240 kilométeres hatótávolsága és 5 másodperces gyorsulása arról árulkodik, hogy a környezettudatos járművek hamarosan senki számára nem jelentenek majd unalmas kompromisszumot. A számadatoktól persze – bármilyen hatásosak is – ne essünk azonnal hanyatt, hiszen egy tanulmányautónál nem számítanak a költségek. Az alumínium alváz és a kompozit karosszéria hiperkönnyű és szilárd, de a sorozatgyártásban biztosan nem pontosan ezt a megoldást alkalmazná a Nissan, mint ahogyan a vadászgépek plexibuborékját idéző, A-oszlop nélküli kabin-kialakítás sem igazán gyakorlatias dolog.

nissan
Persze nem is ez a fontos, sokkal inkább az autó innovatív felépítése; jó példa erre, hogy a japán mérnökök úgy használták fel az akkumulátorokat, hogy beépítésükkel még szilárdabbá vált a kocsitest. Az autóban egyébként is számtalan ötlet és geg rejlik: ilyen például a hagyományos visszapillantó tükrök helyett használt kamerarendszer, az első fényszórók alatti levegő-bevezető nyílásokból kibillenthető töltőcsatlakozók, vagy éppen a súlyos vázat nélkülöző, szilárdan beépített ülések, amelyek miatt a pedálsort és a volánt kell állítani a vezető testalkatához. Az Esflow valódi lényege azonban maga az elektromos hajtás, amelynek lelke két villanymotor. Ezeket a hátsó kerekek tengelyvonala felett, középen helyezték el, és egymástól függetlenül hajtják a jobb és bal hátsó kereket. A szeparált hajtás miatt tökéletes a kanyarmeneti nyomatékátadás, így az autót igazi öröm egy szerpentinen vezetni. Annál is inkább, mert a laminált lítium-ion akkumulátorokat a jármű súlypontjához, a vezető csípőpontja körül építették be, vagyis Esflow nemcsak hihetetlen lendülettel gyorsít, hanem ugyanúgy viselkedik az úton, mint bármelyik szupersportkocsi: fordulékony, agilis és élvezetesen uralható.

nissan

Ajánlott tartalom

Rekordszámú autót adott el a Volvo Cars az első negyedévben

A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8 milliárd svéd korona (230,86 milliárd forint) működési bevételre tett szert az idei első negyedévben, ami 8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - derül ki a cég honlapjára szerdán feltöltött adatokból.