Továbbra is jelentős fennakadások a hó miatt

Továbbra is jelentős közlekedési fennakadásokat okozott a folytatódó havazás és lavinaveszély hétfőn Ausztria nyugati részében – számoltak be róla osztrák tömegtájékoztatási eszközök.

Az ország legnyugatibb tartományába, Vorarlbergbe hétfő reggel Ausztria többi részéből sem közúton, sem vasúton nem lehetett eljutni. Több vorarlbergi síközpontot már vasárnap újra elvágott a külvilágtól az, hogy lavinaveszély és az utakra dőlt fák miatt lezárták az oda vezető utakat. Tirol és Salzburg tartományokban szintén megközelíthetetlen volt több település. Az ország elkeskenyedő nyugati részében található, Svájccal, Németországgal, Liechtensteinnel és Olaszországgal határos Vorarlberg tartományt az ország többi részével összekötő autópályát lavinaveszély és kidőlt fák miatt zárták le a forgalom elől. A vasúti összeköttetés már korábban megszakadt. Előzőleg, szombaton másfél nap után oldottak fel útlezárásokat Vorarlbergben, így több tízezer turista indulhatott haza a külvilágtól addig elzárt üdülőhelyekről, illetve utazhatott oda.

Tirol, Vorarlberg és Salzburg tartományok jelentős részén a második legmagasabb, négyes besorolású lavinaveszély volt érvényben hétfőn. A négyes szintű lavinariasztás esetén emberi beavatkozás nélkül is kialakulhatnak hógörgetegek. Az Andrea orkán csütörtök este viharos széllel és sűrű havazással érte el Ausztria nyugati részét. Két nap alatt mintegy egy méterrel nőtt a hótakaró vastagsága. Vasárnap újra havazott, és mintegy 30-60 centiméter hó hullott egy nap alatt.

Ajánlott tartalom

Az aszály vagy a belvíz veszélyeinek előrejelzésében is segíthet a HUN-REN ATK kutatói által kifejlesztett talajhidrológiai adatbázis

A HUN-REN Agrártudományi Kutatóközpont Talajtani Intézetének (HUN-REN ATK TAKI) kutatói elkészítették a HU-SoilHydroGrids 3D talajhidrológiai adatbázis 1.0 verzióját, amely új lehetőségeket nyújt országos léptékű környezeti problémák ‒ többek között az aszály, a belvíz és a vízmegtartás ‒ elemzésére irányuló kutatások számára. Munkájukat a Science of The Total Environment folyóiratban publikálták, open access formában.