A 4-6-os villamosok február elsejétől az eddiginél zavartalanabbul közlekedhetnek. A Nagykörút közlekedési lámpái az új rendszer szerint a villamoshoz fognak igazodni.
Így az autósoknak többször kell megállniuk lámpáknál, de kevesebb időre. A villamos menetideje is 2-3 perccel csökkenhet tőle. Így nagyobb kapacitás érhető el több járat indításával. 2015-re az 1-es és a 3-as villamos vonalán is hasonló változásokra lehet számítani. Február elsejétől a Nagykörút közlekedésében a villamosoknak kedvező változtatások lépnek életbe. Az utóbbi időben a Siemens munkatársai azon dolgoztak, hogy a lámpákat a combinókhoz igazítsák, ugyanis a hetvenes évek óta a jelzőfények beállítása az autóknak kedvezett. Ehhez a rendszer újraprogramozására volt szükség. Ezt Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azzal indokolta, hogy a villamost sokkal többen használják ezen a szakaszon – napi félmillió utas –, mint amennyi autós megfordul a körúton. Akkoriban még nem mérték fel a kocsik tömeges megjelenésével járó problémákat, például azt sem, hogy a történelmi belvárosokban nincs túl sok parkolásra használható szabad terület. Ezért optimalizálták a közlekedési lámpákat mindenhol az autók forgalmához. A rendszer bevezetéséhez új mentetrendre is szükség volt, ezért nem léphet életbe korábban. Az egységesített szakmai irányító szervezetként működő BKK egyes intézkedéseivel törekszik arra, hogy a tömegközlekedés minőségét javítsa. A tömegközlekedés preferálásának természetesen környezetvédelmi okai is vannak. Vitézy a zuglói Szentmihályi úton nyáron átadott buszsáv példáját hozta fel, melynek köszönhetően az ott közlekedő 81-es troli menetideje 3-4 perccel csökkent.
Változás a villamossal utazók életében
A tervek szerint a villamos vonalán is hasonló javulás várható. Az eddigi 32 perces út helyett 29-30 percesre számítanak. Ennek köszönhetően a reggeli csúcsidőben 28 helyett 30 szerelvényt állíthatnak pályára. A csökkenő menetidő egyébként az üzemeltetési költségeken való spórolást is lehetővé teszi. Az átalakításhoz az ezer budapesti többlámpás közlekedési csomópontból álló rendszer tíz százalékán, 102 helyen kellett új programot telepíteni. Tizenhat helyen pedig még radardetektorokat is felszereltek, ami forgalomfüggő irányítást tesz lehetővé. Mivel a végállomásoknál is figyelik a szerelvények indulását, ezért már az út elején kapnak egy zöldhullámot.
A teljes cikk itt olvasható.