A CNG lesz a flottások slágere

A sűrített földgáz alapú üzemanyag Európa szerte egy slágertermék, nálunk csak éledezik a piac, de a jelek már látszanak.

A CNG-trendekről készített összeállítást az autostv.hu

A CNG gáz, mint üzemanyag

Motor-hajtóanyagként használt CNG gáz minőségét tekintve azonos a háztartásban használt földgázéval. A 250 bár nyomásra sűrített gázt a töltőállomásokon nagynyomású kompresszorok segítségével állítják elő és ezt a gázt, tankolják a járművekbe. A töltő állomásokra az országos hálózaton keresztül jut el a földgáz. Az autógázpalackban a földgáz nyomása nagymértékben függ a hőmérséklet-változásoktól, de ez motorüzemelés szempontjából figyelmen kívül hagyható. A gépjárművekben használatos gáztartályok névleges nyomása általában 200 bar. Alakját tekintve a CNG gáztartály hengeres vagy gömbölyű alakú, azért, hogy a konténerek falait mindig egyenletes nyomás terhelje. Anyagát tekintve: a CNG hengereket korábban acélból, alumíniumból, napjainkban pedig könnyű kompozitból ún. szénszállal erősített műanyagból készítik. Az így készült hengerek különösen előnyösek járműveknél, hiszen súlyuk jelentősen kevesebb, azaz sokkal könnyebbek, mint a korábbi generációs alumínium tartályok, ez pedig kevesebb üzemanyag-felhasználást eredményez. (A CNG tartályok általában az ISO 11439-es szabvány előírásainak felelnek meg.)

Ajánlott tartalom

Sokkal több töltőpontra lenne szükség az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez - olvasható Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) hétfőn közzétett jelentésében.