3000 utas a repülő fedélzetén

Ha ez az elképesztő Airborne Metro valaha is megépül, akkor a légi közlekedés káros-anyag kibocsátását 80 %-kal tudná csökkenteni, és megváltoztatná az eddigi repülési szokásokat.

Ez az óriás repülő és reptérként egyaránt üzemelő, nukleáris energiával működő szörnyeteg 3000 utas ellátására képes. Kisebb repülők leszállhatnak a hátára, így egy hosszú repülőút során nem kell a földre szállniuk. A tervezők úgy képzelik el az Airborne Metro-t, hogy a földről egy átlagos repülő vinné fel az utasokat a “reptér”-re, majd onnan szállnának fel a uticéljaiknak megfelelő gépre. Sajnos ez a koncepció szembesül néhány problémával. Először is, még nincs kifejlesztve az a technológia, mely biztosítani tudja a nukleáris energiával történő biztonságos utazást. A másik probléma pedig az, hogy az egész repülési rendszert át kellene alakítani, hogy alkalmas legyen ehhez a koncepcióhoz. Valószínűleg a közeljövőben MALÉV gép nem fog landolni rajta és az utazóközönség se keresse egy ideig a szabad jegyeket a fedélzetre. De legalább ötletek vannak az egyszerűbb repülésre.

Ajánlott tartalom

Jó hír annak, aki napelemes energiatárolóra pályázna

Energiatárolóra pályázhatunk hamarosan a Napenergia Plusz Program keretében.

Nincs hozzászólás

  1. Az új szuperkönnyű fémhabból önhordó léghajó szerkezetet kell csinálni, amiben hélium emel. Az emelőtest felfordított surfdeszkához hasonló geometriájú. Kívülről vékony kompozit szilikon-polimer borítás-napelemmel. Az energia tárolását a testet alkotó fémhab módosításával kialakított superkondenzátor és a fölös energiát tároló hidrogéncella képes megoldani. A meghajtása elektrostatikus is lehet. A méret növelésével egészen a felhővárosig eljuthatunk.
    A szuperfém köbmétere kevesebb mint egy kiló súlyú és rugalmas, meglepően erős. Héliummal töltve a levegő helyét még éppen repül. He-0.179kg/m3- levegő- 1.29Kg/m3 Megfelelő kompozit anyagokkal létre hozható a mai technológia színvonalán..