3000 utas a repülő fedélzetén

Ha ez az elképesztő Airborne Metro valaha is megépül, akkor a légi közlekedés káros-anyag kibocsátását 80 %-kal tudná csökkenteni, és megváltoztatná az eddigi repülési szokásokat.

Ez az óriás repülő és reptérként egyaránt üzemelő, nukleáris energiával működő szörnyeteg 3000 utas ellátására képes. Kisebb repülők leszállhatnak a hátára, így egy hosszú repülőút során nem kell a földre szállniuk. A tervezők úgy képzelik el az Airborne Metro-t, hogy a földről egy átlagos repülő vinné fel az utasokat a “reptér”-re, majd onnan szállnának fel a uticéljaiknak megfelelő gépre. Sajnos ez a koncepció szembesül néhány problémával. Először is, még nincs kifejlesztve az a technológia, mely biztosítani tudja a nukleáris energiával történő biztonságos utazást. A másik probléma pedig az, hogy az egész repülési rendszert át kellene alakítani, hogy alkalmas legyen ehhez a koncepcióhoz. Valószínűleg a közeljövőben MALÉV gép nem fog landolni rajta és az utazóközönség se keresse egy ideig a szabad jegyeket a fedélzetre. De legalább ötletek vannak az egyszerűbb repülésre.

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.