Az elektromos autóiról ismert kaliforniai cég, a Tesla Motors bemutatta harmadik modelljét, a 2014 elején az autószalonokba kerülő Tesla X-et.
A hét utas szállítására alkalmas autó ránézésre tipikus családi kocsi, ellentétben elődjével, a világ első elektromos sportautójaként elhíresült Tesla Roadsterrel, írja az index.hu. Viszont a külsejét meghazudtoló módon 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz kilométeres sebességre (pontosabban ennek amerikai megfelelőjére, 60 mérföld/órára), amivel simán maga mögött hagy például egy Porsche 911 luxus sportautót. A félelmetes gyorsulást a Tesla X az elektromos motorok egyik kellemes tulajdonságának köszönheti: annak, hogy az ilyen motoroknak nincs szükségük felpörgésre, gyakorlatilag álló helyzetből azonnal a maximum forgatónyomatékra tudnak váltani. Erre még rátesz egy lapáttal a tény, hogy az autónak két motorja lesz, az első, és a hátsó tengelyre külön-külön egy, ráadásul ezek az egyes kerekeken is változtatni tudják a leadott energiát, ezzel segítve például a kanyartartást.
A Tesla X-et kétszer 65, illetve kétszer 85 kilowattórás motorokkal szállítják majd, ezek 320, illetve 480 kilométerig tudják egy feltöltéssel vinni az autót. A kocsi jellegzetessége még a felfelé nyíló design az ajtóknál, ezt az autógyártásban az ötvenes években a Mercedes tette népszerűvé a 300SL modellben, aztán kiment a divatból, ma leginkább a Vissza a jövőbe sorozat időutazó Delorean sportautója juthat eszünkbe róla. Érdekes elem még a műszerfalat kiváltó 17 collos érintőkijelző is a kormány mellett. Az autót 2013-ban kezdik gyártani, az első előrendelők (már a bejelentés napján 500 rendelés futott be, összesen 40 millió dollárnyi foglalóval) 2014 elején kapják meg a Tesla X-eiket. A végleges árról még nem nyilatkozott a cég, a szaksajtó tippjei szerint 75 ezer dollár (16,4 millió forint) körüli összegre lehet számítani.