ELVIIS él!

A Király talán halott, de az elektromos Volvo nem, az ELVIIS kutatási projektnek köszönhetően, írja a greencarreports.com.

A svéd autógyár bejelentette, hogy részt vesz az Electric Vehicle Intelligent Infra Structure (elektromos jármű-töltő intelligens infrastruktúra, azaz ELVIIS) projektben, hogy fejlesszék az elektromos autók töltési technológiáját. A kutatásban részt vesz az Ericsson, egy svéd közműszolgáltató, a Göteborg Energi és a Viktoria Institute.

Mi a Smart Charge?
Az elektromos autók töltéséhez eddig egyszerűen csatlakozni kellett valamilyen töltőállomáshoz. Az ilyen járművek előnye, hogy a feltöltésig bármi mást lehet csinálni, az Smart Charge (intelligens töltés) azonban folyamatosan informálja a vezetőt a töltés állapotáról. A rendszer GPS-en keresztül keres töltőállomást, ezután a sofőr az autóban elhelyezett érintőképernyőn beállíthatja a töltési időt és mennyiséget. A rendszer működik távirányítással is, például egy okostelefon segítségével. Az autó a mobil hálózaton keresztül kommunikál, így még a töltés időzítésére is van lehetőség. A vezető arról is értesül, ha a töltés bármilyen okból félbeszakad. Ráadásul az egyes állomásokon nem kell külön fizetni, a feltöltések árát hozzá lehet adni az általános közműszámlához.

volvo c30

A Volvo jelenleg a 2012 Volvo C30 Electric modellben teszteli a rendszert, amelyben egy 17 centiméteres érintőpanelen lehet programozni a töltést. A technológia lényege, hogy az elektromos autók üzemeltetése semmivel se legyen bonyolultabb a hagyományos belső égésű motoros járművekénél. A sofőr élvezheti az elektromos autó minden előnyét, és a feltöltés is olyan egyszerű, mint egy sima tankolás. „Az elektromos autó tulajdonosának nem kellene feláldoznia mindazt a kényelmet, amit egy luxusautótól vár” – magyarázza Lennart Stegland, a Volvo Car Corporation különleges járművekért felelős részlegének igazgatója. A rendszer további fejlesztése során azt kívánják megvalósítani, hogy egy globálisan alkalmazható platformon is elérhetővé tegyék. Magyarul bármilyen elektromos autó tulajdonosa használhatja majd.

Ajánlott tartalom

5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata fantasztikus eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte.