Brit kutatók végeztek egy felmérést arról, hogy mennyire ügyelnek a fiatalok arra,hogy milyen ökológiai hatásuk van az általuk vásárolt termékeknek.
A kutatásból, amelyet a Carbon Trust rendelt és publikált, kiderült, hogy a fiatalok körében egyre növekszik azoknak a tábora, akiket érdekel az áruk ökológiai szempontoknak megfelelő összetétele, gyártása. (Aiolus News) A kutatók hat ország 2.800 fiatalját tesztelték és a felmérésben a kínaiak kerültek az élre. 83 %-uk jelentette ki, hogy kész lenne előnyben részesíteni azokat a márkákat, amelyek a leginkább igyekeznek figyelembe venni az ökológiai megfelelést. Az amerikai fiataloknak az 57, az angol fiataloknak az 55 %-a van ugyanezen a véleményen. A kínaiak után a dél-afrikai fiatalok kerültek a második helyre. Globális szinten az eredmény jónak mondható: a megkérdezettek 78 %-a állította, hogy figyelembe veszi a vásárlásnál az áruk környezeti fenntarthatóságát. A kínai fiatalok 60 %-a, ugyanakkor kijelentette, hogy kész lenne hűtlen lenni a kedvenc márkájához,ha az nem venné figyelembe termékeinek ökológiai hatásait. Ez az arány, érdekes módon, az amerikai fiataloknál csak 35 %.