Az elektromos autók száma Hollandiában túllépte az 1500 példányt, amivel még mindig törpe kisebbségben vannak a 7,2 milliós autóparkban, viszont már közel 3000 töltőoszlopon lehet őket tankolni országszerte.
Bringázni, vidéket nézni, barátot látogatni, azaz szabadságra mentem múlt héten Hollandiába, a munka fel sem merült, de az élet hozott egy témát, ami mellett nem lehetett szó nélkül elmenni. Tőlünk alig két órányi repülésre már valós, életszerű fogalom a villanyautózás, amit az ország vezetése olyannyira támogat, hogy az április végi statisztikák alapján a fellelhető töltőpontok száma túlszárnyalja az elektromos autókét. Alig 30 – ebből alvással 10 – Hollandiában töltött óra után már láttam három Opel Amperát, egy Nissan Leafet és két Oplaadpuntot – ez a szép szó takarja az elektromos töltőpontot. Ezen kívül feltűnt, hogy elég sokan közlekednek a nálunk láthatatlannak minősülő 107/C1/Aygo trió különféle tagjaival. Aztán a harmincadik órában szinte ölembe hullott az elektromos autózás. Épp leadtuk a bérbringákat Utrechtben, és a pályaudvar felé vettük az irányt, amikor feltűnt egy Oplaadpuntnál ácsorgó, nem bekötött Ampera. Nem vagyok az a turista, aki folyamatosan csőre töltött fényképezőgéppel járja az utcákat, de előkaptam a gépet, és megörökítettem a szituációt, hadd lássák kedves Olvasóink, hogy annyira messze azért nem vagyunk a villanyautózástól.
Ekkor azonban elektromos szikrákkal telt meg a levegő, egy Nissan Leaf érkezett kéken világító jelvénnyel, és beállt az Opellel szembeni üres e-parkolóhelyre. Kiugrott belőle egy 40 körüli fickó, a csomagtartóból előrántott egy töltővezetéket, kártyájával aktiválta a berendezést, a vezeték egyik végét a Oplaadpuntra, a másikat a Leaf orrába dugta, majd bezárta az autót és távozott. Olyan sietve, hogy mire körbefotóztam a kocsit és kitaláltam, mit kérdezek az embertől, már el is tűnt az utcán kavargó forgatagban.
A teljes cikk itt olvasható.