Lelassult az elektromos autók terjedése

Németország annak a veszélynek teszi ki magát, hogy "fejlődő ország" szintjére süllyed az elektromos mobilitás terén - véli Ferdinand Dudenhöffer professzor, a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutató intézetének igazgatója.

A professzor üres beszédnek tartja Angela Merkel kancellár tervét az elektromos autók számának egymillióra növeléséről az országban 2020-ig. „A dolgok jelenlegi állása szerint örülhetünk, ha ennek tíz százalékát, azaz a 100 ezret sikerül elérni” – mondta Dudenhöffer. Az elektromos mobilitás elterjesztését szorgalmazó mozgalom a „Nemzeti Platform az Elektromos Mobilitásért” (Nationale Plattform für Elektromobilität) szerdán délután terjeszti be a kormánynak harmadik helyzetjelentését. A tanulmány kiemeli, hogy további támogatások nélkül legfeljebb 600 ezer elektromos jármű üzembe helyezése tűnik realisztikus célkitűzésnek 2020-ig. Ferdinand Dudenhöffer rámutatott, hogy a 2011-ben üzembe helyezett 2044 elektromos jármű után az idei első öt hónapban mindössze 1478 járművel növekedett a forgalomba helyezett villanyautók száma, és ebből is csak 681 került magánszemélyek, vállalatok, vagy bérautó üzemeltetők tulajdonába. Az elektromos járművek többsége azonban márkakereskedők és a gyártók tulajdonában járja az utakat. Ezt a helyzetet előre vetítve még 100 ezer autó is kellemes meglepetés lenne 2020-ra, vélekedett a szakértő.

A legtöbb elektromos autót a Mitsubishi értékesítette 2011-ben Németországban, 683-at. Az elektromos autók ára csökkent, „de nem azért, mert csökkentek az előállítási költségek, hanem mert nem fogynak” – mondta Dudenhöffer. A Daimler is nemrégiben tette közzé az elektromos Smart árát, ami 23 680 euróba kerül, több mint kétszeresébe a benzines Smart 10 275 eurós árának. Az elektromos mobilitás ügye csak botladozva halad előre Dudenhöffer szerint. „Németország legfeljebb fejlődő ország lehet az elektromos mobilitás terén, nem pedig húzómotor, ahogy azt a kancellár állítja” – fogalmazott. A professzor szerint az elektromos autókat átfogó offenzívával, nem pedig négy régióra korlátozott „kirakati tesztekkel” kellene elterjeszteni. A városközpontokat például kizárólag elektromos autók számára lenne szabad elérhetővé tenni és járműmegosztási (car-sharing) programokat kellene indítani azért, hogy az emberek személyes tapasztalatok révén ismerkedhessenek meg az elektromos autókkal.

Ajánlott tartalom

Kényelmes és zöld megoldást kínál az új városi buszflotta

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.