A nyolc vezető ipari hatalom július 7-9-én Japánban, Hokkaido szigetén tartandó csúcstalálkozója alkalmából a Suzuki bemutatja az Esztergomban is gyártott SX4 üzemanyagcellás modelljét, amelyet hidrogén és elektromos áram hajt - közölte a Magyar Suzuki Zrt. kedden az MTI-vel.

Hidrogénnel hajtott SX4-et tesztel a Suzuki

A nyolc vezető ipari hatalom július 7-9-én Japánban, Hokkaido szigetén tartandó csúcstalálkozója alkalmából a Suzuki bemutatja az Esztergomban is gyártott SX4 üzemanyagcellás modelljét, amelyet hidrogén és elektromos áram hajt – közölte a Magyar Suzuki Zrt. kedden az MTI-vel.

Az SX4-FCV névre keresztelt modell tesztelésére a vállalat engedélyt kapott a japán illetékesektől. A járművet a G8-találkozó nemzetközi médiaközpontjának környezetvédelmi pavilonjában állítják ki – tette hozzá Ruska Viktória, a gyár vállalati kommunikációs vezetője.

A gyári dokumentáció szerint az SX4-FCV kiváló teljesítményt produkált a GM által gyártott üzemanyagcella segítségével, amelyhez a Suzuki fejlesztett hidrogéntartályt és könnyű, kompakt kondenzátort, amely a fékek használatakor nyert energiát az üzemanyagcella terhelésének csökkentésére fordítja gyorsításkor.

A Suzuki azt tervezi, hogy a 150 kilométeres sebességre képes, 250 kilométer hatótávolságú autót a közutakon is teszteli, és ennek eredményei alapján fejleszti a modellt a későbbi kereskedelmi használatra.

Ajánlott tartalom

Sokkal több töltőpontra lenne szükség az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez - olvasható Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) hétfőn közzétett jelentésében.