Az elektromos autók sikere nemcsak a konstruktőrök azon képességén múlik, hogy milyen hatékony és a többi üzemanyaggal működő kocsikkal versenyképes járműveket tervezzenek, hanem azon is, hogy mennyire elterjedt és hozzáférhető a töltési hálózatuk.
Van, aki nem vár arra, hogy a lassan mozduló kormányok vállalják ebben a maguk részét, hanem maga is cselekszik. (Aiolus News) Ilyen a Renault, amelynek szóvivője kijelentette, hogy kész hazájában a saját erejéből javítani a helyzeten. “ Nem a mi feladatunk ugyan, hogy akkumulátor feltöltőket telepítsünk, de valakinek el kell végeznie a kezdő rúgást.” A Renault finanszírozza ezer gyorstöltő állomás felállítását parkolókban, üzletközpontoknál és más forgalmas közterületen. Már alá is irt egy egyezményt a Leclerc céggel, amelynek értelmében 2015-ig 500 szupermarketjét látja el töltő állomással. Ezt a kezdeményezést nem sokkal korábban megelőzte a Nissan, amely május végén avatta fel az első Quick Chargert az e-kocsik számára Franciaországban és Hollandiában. A japán cég programjában előirányozza 400 olyan töltőállomás felállítását európai területen, amely kompatibilis a ChadeMo technológiával.