Gumin keresztül töltő elektromos autó

Japánból érkezett a vezeték nélküli töltés technológiájának legutolsó fejlesztése. Takasi Okira a Tojohasi Műszaki egyetem villamos mérnök professzora és kutató csoportja kifejlesztett egy olyan elektromos rendszert, amely az indukáló kapcsolás elvének alkalmazásával elektromossággal lát el egy gépkocsit annak gumijain keresztül. (Aiolus News)

A projektet EVER-nek ( Electric Vehicle on Electrified Roadway) keresztelték el. Ez úgy működik, hogy 10 centiméterrel az út felszíne alá fémlemezt helyeznek be elektromágneses indukció céljából. Az energia-átvitel, hasonlóan a már kikutatott és kísérletezett vezeték nélküli rendszerekhez, a gépkocsi útja során valósul meg, azzal a különbséggel– magyarázzák a kutatók, hogy a beton vastagságától függetlenül a hatásfok mintegy 90%-os, az elektromos átvitel 60 W. A kutatóknak laboratóriumi kísérletek során sikerült megoldani a gépkocsi belső világítását, a gumikhoz kapcsolt elektromos téren keresztül. „Az átadott potenciálnak kevesebb, mint 20%-a vész el az áramkörben” – mondja Ohira professzor, hozzátéve, hogy a kutatás célja, hogy a jelenlegi technológiájukat oly módon fejlesszék, hogy 100%-ra emeljék az átvitt energiát, és hogy a rendszer több mint 20 cm vastagságú felszín alatt is működjön.

Ajánlott tartalom

5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata fantasztikus eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte.