Hatékonyabb repülők jönnek?

Hatékonyabb és kevésbé szennyező repülőkre van szükség, hogy az aeronautikai ipar meg tudjon felelni annak a kihívásnak, hogy 2005-höz viszonyítva 50 %-al csökkentse 2050-ig a káros kibocsátásokat.

A gyártó cégek tanulmányozzák a lehetőségeket és ezek között szerepel, például, az ellenkező irányba forgó, egyetlen tengelyre szerelt légcsavarpár. (Aiolus News) Ezzel kísérleteztek már 30 évvel ezelőttig, de hátránya, hogy nagyon zajos. Vagyis az egyik oldalról megoldja a szennyezés csökkentés problémáját, de másikat, a hangszennyezést kreálja a helyébe. Ugyanez a helyzet a bioüzemanyagokkal, amelyek egyfelől csökkentik a káros gázokat, ugyanakkor azonban hozzájárulnak az erdők irtásához és közvetve a több kibocsátáshoz. Ray Conner,a Boeing új elnöke szerint az operatív hatékonyság az egyetlen, ami javíthatja a rentabilitást és a versenyképességet és ezeknek a céloknak az eléréséhez a gyártók új, könnyebb és ellenállóbb anyagokat próbálnak ki. Ilyen a titán. És azt így vizsgálják, hogy milyen új aerodinamikai konstrukciókkal lehet az üzemanyag-fogyasztást csökkenteni. A Boeingnél úgy gondolják, hogy a világ repülőgép flottája el fogja érni a 34 ezret szemben a mai 19 ezerrel, ami ötször annyi, mint az 1977-ben szolgáló utasszállító gép. A Forecast International kutató társaság jelentése szerint a következő évtizedben több, mint 14 ezer új, nagy repülőgépre lesz szükség.

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.