Itt a világ első repülő motorja

A cég járműve nem kerekeken közlekedik, hanem fúvókák és propellerek hajtják meg. Működtetéséhez nincs szükség motoros jogosítványra, egyszerűen kormányozható, és a 48 kilométeres óránkénti sebesség sem jelent közvetlen életveszélyt a sofőrre, írja az index.hu. A magassága viszont igen: a jármű akár négy és fél méter magasra is felemelkedhet. Nem ez az első eset, hogy valaki repülő motor gyártásával kísérletezik. A hatvanas években volt egy másik kezdeményezés, de a mérnökök nem tudtak mit kezdeni az instabilitásból fakadó problémákkal, amitől a jármű életveszélyessé vált. Azóta láthattunk néhány ígéretes kezdeményezést, de valódi repülő motort mostanáig senkinek nem sikerült készítenie.

Egy űrhajótervezéssel foglalkozó mérnök, Mark De Roche megalapította az Aerofexet, és csapatával megoldotta a feladatot. Olyan mechanikai vezérlőrendszert terveztek, amely a gép három forgástengelye közül egyensúlyba hoz kettőt, így mindig ellensúlyozza az aerodinamikai egyenletlenségeket, ami a jármű mozgatásához és egyenesben tartásához szükséges. A pilótának innentől fogva csak egyensúlyban kell maradnia, de ezzel mindenki elboldogul, aki tud biciklit vagy motorkerékpárt vezetni. De Roche azt nyilatkozta, hogy mivel a pilóta egyensúlyozása ösztönös és állandó, a gép különösebb erőfeszítés nélkül kezelhető.

Sajnos a cég egyelőre nem tervezi kereskedelmi forgalomba hozni a járművet. Először az amerikai hadseregnek szeretnék eladni. A cég szerint a motor jól használható nehéz tárgyak szállítására olyan terepen, ahol más szállító járművek nem tudnak közlekedni az út rossz minősége, vagy a teljes hiánya miatt. A helikopterekkel és más repülőgépekkel szemben a repülő motor ráadásul kanyonokban, hidak alatt, falak közelében vagy fák között manőverezve is használható.

Ajánlott tartalom

Győrben nyitotta meg második BYD értékesítési pontját az AutoWallis Csoport

Győrben nyitotta meg második BYD értékesítési pontját, az első vidéki BYD bemutatótermét az AutoWallis - közölte a csoport az MTI-vel.