A nem megfelelő marketing tartja vissza a zöld energia forradalmát

A zöld technológiákat fejlesztő és áruló cégek, legyen szó elektromos autókról vagy napelemekről, hasonló problémákkal küzdenek.

Az egyik leggyakoribb a potenciális vásárló cégek meggyőzése arról, hogy a rövidtávon költséges új módszerek hosszútávon sokkal jövedelmezőbbnek bizonyulnak. Hiába a kiváló termékek és szolgáltatások, a fenntartható fejlődésre való átállás nem megfelelő ütemben halad, túl sok cég utasítja el a zöld technológiák bevezetését. A kínálat egyre bővül, ma már szinte mindent gyártanak LED izzóktól kezdve energiatakarékos hajszárítókig. A vásárló cégeknek kínált befektetés megtérülési ideje azonban változó. Van olyan technológia, amely csak hét-nyolc év alatt hozza be az árát, amely érthetően nem túl kecsegtető ajánlat egy negyedévekben gondolkodó vállalatvezetőnek. Sok befektetés azonban másfél-három éves megtérülési időt ígér, amely a legtöbb cég számára előnyös. Ráadásul a kockázat is csökkent. Ezek a technológiák már nem ismeretlenek, rengeteg pozitív példa hozható arra, hogyan működnek a gyakorlatban. Mi lehet az oka, hogy ennek ellenére is sokan elutasítják ezeket az ajánlatokat? A hiba részben a kommunikációban keresendő. A zöld ipari termékeket gyártó cégek eddig leginkább a lakosságot célozták meg a marketing és PR kampányaikkal, amelyek nem érik el az esetleges üzleti partnereket, akiket csak a statisztikák és a tények érdekelnek. A lakosság figyelemfelhívása fontos, ugyanakkor a valódi fejlődés csak úgy érhető el, ha a cégek közötti kommunikáció is hatékonyabbá válik.

Mennyiben Önt érdeklik a kreatív, kommunikációs és PR megoldások cége számára keresse kollégánkatbizalommal és ő készséggel áll rendelkezésére. Katt ide!

Ajánlott tartalom

Ki találta fel a napelemet? Mikor készült el az első?

70 éve mutatták be az első, a gyakorlatban is használható napelemet.