Az európai CNG piac alakulása

Partnereink kérésére közzétesszük piaci elemzéseinket, amelyeket főként az NGVA adatai alapján készítettünk.

A számok egyértelműen mutatják, hogy a CNG megállíthatatlan Európában is. Magyarországon sok-sok éven keresztül nem történt semmi, de ennek vége: a fejlődés végre nálunk is elkezdődött. Elemzéseink szerint a CNG technológia jelenleg felfutóban van, mind a járművek, mind a töltőállomások száma, mind az üzemanyagfogyasztás lendületesen, töretlenül emelkedik.

A CNG-felhasználás mértéke
Az 1. ábrára nézve látható, hogy a CNG felhasználás Európában egyértelműen növekvő tendenciát mutat. Ezzel éppen ellentétes trend zajlik le a benzin és a gázolaj piacán, ahol 2008 óta a fogyasztás stagnál vagy zsugorodik. A 2008-as válság minden bizonnyal felgyorsította a CNG terjedését a világon, hiszen főként gazdasági, és kisebb részben környezetvédelmi okokból lett ilyen népszerű. Válságban, recesszióban a tapasztalatok szerint a költségmegtakarítási lehetőségek mindig felértékelődnek. Számszerűen az adatok, vagyis Európa teljes CNG felhasználása évente kilogrammban számolva:

2008 2009 2010 2011
1 556 249 654 2 151 638 992  2 339 316 000  2 477 664 000 

1. ábra

Nem meglepő, hogy ehhez nagyjából hasonló képet mutat a földgáz- vagy biogázüzemű járművek száma. Azaz a megnövekedett felhasználás mögött nem az egyes felhasználók többlet-kereslete, hanem új felhasználók belépése áll.

CNG-s járművek száma
Bár az NGVA statisztikái minden európai országról tartalmaznak adatokat, mi jobbnak láttuk kiválasztani néhány országot, hogy elemzéseink egyszerűbbek és jobban átláthatóak legyenek. Az olvasó azonban meggyőződhet arról, hogy a számok Európa egyetlen országában sem alakulnak jelentősen másként. Részletes, mindenre kiterjedő (ám néha kissé megbízhatatlan) statisztikai adatokat itt találhat.
Az általunk kiválasztott országok:

Olaszország – mert vitathatatlanul élen jár a CNG elterjesztésében Európában
Németország – mert az egyik legnagyobb kúthálózattal rendelkezik, és mert a német autógyártók erősen pártolják a CNG-t
Svédország – mert fejletlen földgáz-hálózata ellenére rendkívül elöl jár a CNG-ben, ami náluk 60%-ban biogáz alapú
Csehország – mert a fejlődés nagyon hasonló a magyarországihoz, és mert első kézből kapjuk a cseh adatokat
Magyarország – mert itt reméljük a CNG legnagyobb arányú fejlődését rövid időn belül

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

NGM: magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar magyarországi versenyképességének növelése érdekében

A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.