A Hyundai bejelentette, hogy 2012 végén megkezdik az üzemanyagcellás ix35 Fuel Cell sorozatgyártását, és a tervek szerint 2015-re már évi 1000 darab hidrogénes ix35 készül el elsősorban közületeknek, de érzékelhető kereslet esetén a márka akár évi 10 000 darabot is képes legyártani a zéró emissziójú modellből, amelynek hatótávolsága 588 km.
A Hyundai decemberben a koreai Ulsan üzemében kezdi meg az ix35 Fuel Cell sorozatgyártását, amely a márka első üzemanyagcellás modellje, amely elérhető lesz közületeknek és magánfelhasználóknak, egyelőre lízingkonstrukcióban, írja az a5.hu. A gyártó állítása szerint csökkenteni tudta az üzemanyagcella méretét, így az utasok kényelmére nincs hatással a jövőbe mutató technológia. Az üzemanyagcella teljesítménye 100 kW, az ix35 Fuel Cell menetteljesítményei pedig hasonlatosak a benzines változathoz. A százas sprintet 12,5 másodperc alatt tudja le az autó, végsebessége 160 km/h. Az elektromos áramot egy 24 kWh-s akkumulátor tárolja, míg a 700 baron tárolt 5,6 kg hidrogén 588 kilométeres hatótávolságot eredményez, így a hidrogénes zéró emissziós közlekedés sokkal inkább használható a mindennapokban, mint a korlátozott hatótávolságú elektromos autó. Az üzemanyagcellás autókhoz azonban még hiányzik az infrastruktúra, a hidrogén árát pedig a korlátozott kereslet miatt nem a piac alakítja. A Hyundai számításai szerint 100 kilométernyi út megtétele körülbelül 10 euróba kerül, így egy tankolás költsége jelenleg körülbelül 56 euró. A Hyundai már több dán és svéd város önkormányzatával írt alá lízingszerződést az új hűtőmaszkkal szerelt ix35 Fuel Cell használatáról, és megfelelő kereslet esetén 2015 után akár évi 10 000 darab hidrogénes ix35 is készülhet.