Hibrid autók helyett inkább kerékpár

A magyarországi autópark alig egy százaléka gázüzemű vagy hibrid meghajtású, ez az alacsony arány 2008 óta változatlan – derül ki abból a felmérésből, amelyet a Bosch megrendelésére a Medián készített el 2008 és 2010 után immár harmadszor.

Az eredmények szerint a környezetkímélő, de többnyire drágább gépjárművek helyett a magyarok még mindig a hagyományos meghajtással működő autókat választják: a háztartásokban található gépkocsik 85 százaléka benzines, 14 százaléka dízel üzemű. Bár a növekvő üzemanyagárak miatt sokan keresnek alternatív megoldást, a hibrid meghajtású autók helyett inkább kerékpárra váltanak.A Bosch szerint a belső égésű motorok kutatásfejlesztésében környezetvédelmi és fogyasztási oldalról egyaránt vannak még jelentős kiaknázatlan lehetőségek. Emellett a társaság előrejelzései azt mutatják, hogy 2025-től az elektromos meghajtás aránya olyan mértékben növekszik majd világszerte, hogy számottevően csökkenhet a pusztán belső égésű motorral felszerelt járművek száma, és az Európai Unió közlekedési stratégiája is az alternatív, környezetkímélő megoldásokat szorgalmazza. Magyarországon ugyanakkor egyelőre nyoma sincs az “elektromos korszakváltásnak”; a gépkocsipark nagyon alacsony hányada gázüzemű vagy hibrid meghajtású. A felmérés a magyar felnőtt lakosságot reprezentáló, összesen 2400 ember személyes megkérdezésével készült. A kutatásban résztvevő, autóval rendelkező háztartások száma minden alkalommal 1000 volt.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.