Informatikai cégek sora verseng annak megoldásán, hogyan lehetne elérhető közelségbe hozni a szélenergia a közúti közlekedésben való hasznosítását.
A cél, hogy a villanyautók akkumulátorait éppen akkor legyen érdemes feltölteni – tehát akkor legyen olcsó az áram, és erről az autók üzemeltetői értesüljenek is – , amikor a villamos energia rendszerben éppen túl sok a villamos energia, írja a vg.hu. A probléma hatványozottan jelentkezik Németországban, ahol a be-, belendülő szélparkok extra szabályozási feladatot rónak a villamos energia rendszer irányítójára, de gond Magyarországon is. Ám hiába született már több éve a gondolat, hogy villanyautók akkumulátorainak bevonásával kellene visszaállítani a villamos energia rendszer egyensúlyát, a megvalósítás a műszaki, főként informatikai nehézségek miatt még várat magára. A probléma megoldására felállt az uniós Edison konzorcium, amelyet részben a dán klíma- és energiaügyi minisztérium pénzel. A társulásnak többek között egy olyan mérő, elemző és irányító infrastruktúrát kell létrehoznia, amelyben az autók kommunikálhatnak a villamos energia rendszerrel.
A feladat informatikai részéhez kapcsolódó IBM zürichi kutatóközpontja már elindított egy olyan tesztet, amely során a fogyasztók mobiltelefonon is irányíthatják villanyautóik feltöltését, és nyomon követhetik energiaköltségeiket. Ehhez egy nagyjából telefonkönyv méretű készüléket kellett beépíteni a kísérletben részt vevő autókba, amely információt gyűjt a jármű akkumulátorának töltöttségéről, aktuális földrajzi helyzetéről és az energiaforrásról, majd mindezt továbbítja az IBM felhőre. Az alkalmazással az autós az akkumulátor optimalizált töltési módját át is ruházhatja az elektromos szolgáltatóra.