A környezettudatosság manapság trendi fogalom, ám ritka, amikor a kifejezés szó szerint összekapcsolható a divattal. Hibrid autó használata, környezetbarát fűtési rendszer kiépítése vagy akár az áram- és víztakarékosság mind nagyban hozzájárul környezetünk megóvásához, a WeWood karórák azonban arra is lehetőséget teremtenek, hogy viselője stílusos megjelenéssel tegyen a környezet védelméért.
A 2012 végén Magyarországra érkező WeWood környezettudatossággal indított divatirányzatot: olyan karórákat forgalmaz, amelyek hulladékfából, a lehető legkevesebb környezetre ártalmas anyag felhasználásával készülnek, stílusosan. Formatervezésüket tekintve a mainstream luxuskarórák vonalát követik, amelyek többek közt platinát, aranyat, ezüstöt tartalmaznak. A WeWood karórák készítéséhez viszont kidobásra szánt, ugyanakkor jó minőségű, rendkívül tartós fákat használnak. Például a gyakran padlóanyagként alkalmazott Red Wing Celtist, juharfát, ébenfát vagy tikfát. Élő fa soha nem kerül kivágásra. A jelenleg 18 különböző modell szerkezeti része természetesen nem fából készül, a Miyota óraművek kialakítását viszont szintén a környezettudatosság vezérli. Minden óra hipoallergén, nem tartalmaznak tartósítószert, festékanyagot, alkoholt vagy nikkel származékot.
A WeWood órák gyorsan népszerűvé váltak, a környezettudatosság szexi megtestesítőjeként fogadták a vásárlók. Ráadásul nem csak a környezet megóvására fokozottan odafigyelők körében kedveltek. Számos nemzetközi divatmagazin mutatta be elmaradhatatlan kiegészítőként. Olyan sztárok viselnek WeWood karórákat, mint a kultikus hiphop együttes, a Black Eyed Peas tagjai, hazánkban pedig az Appril Project ifjú táncosai.
Az olaszországi Florence-ből származó WeWood ráadásul kétszeresen tesz környezetünkért. A márka partnere ugyanis az Egyesült Államok legrégebbi nonprofit természetvédő szervezete, az American Forests, ami több mint 40 millió fát ültetett az elmúlt húsz évben. A Global ReLeaf nevű kezdeményezéséhez csatlakozva a WeWood vállalja, hogy minden egyes eladott óra után elültet egy fát. Az óra hazai forgalmazója azonban nemcsak a tengerentúlon, hanem Magyarországon is telepít csemetéket.
A cég filozófiája szerint minden WeWood karóra egy fa életét szimbolizálja, hiszen az óra megvásárlásával egy fa növekedése is elkezdődik. Az óra a magas szintű fenntarthatóság avantgárd megközelítése, szépsége, egyszerűsége és formai kialakítása segít a természet újbóli felfedezésében. Az újdonsült WeWood tulajdonosok pedig büszkén mondhatják a márka magyar jelmondatát: Órát veszek, fát nevelek.
A hazai forgalmazó webshopjából itt tudtok rendelni.