Tamperében állt forgalomba az első két hosszított hibrid.

Hibrid buszok már Finnországban is

Tamperében állt forgalomba az első két hosszított hibrid.

Dánia, Norvégia, Svédország már megvolt, mostantól viszont Finnországot is kipipálhatja a lengyel gyártó az exportlistáján – néhány nappal ezelőtt átadták a márciusban megrendelt két új Urbinót a tamperei TKL társaságnak, írja az iho.hu. A Solaristól nem lehet lehetetlent kérni, ezt bizonyítja, hogy az új hibrid is kimondottan a helyi igényeknek megfelelően készült, korábban még nem gyártottak ilyet. A legszembetűnőbb változás rögtön feltűnik, ha ránézünk a buszra, de a típusszám is árulkodó: Urbino 12,9, vagyis 12,9 méter hosszú a jármű. A párhuzamos hibrid hajtásláncot az Eaton szállította, az ígéretek szerint körülbelül 30 százalékkal fog kevesebbet fogyasztani az új Solaris a városban eddig használt hagyományos dízel buszoktól. A közelmúltban egyébként az Urbino család csuklós változata is megnyúlt, így immár 18,75 méteres hosszban is kapható.

Ajánlott tartalom

5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata fantasztikus eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte.