Tamperében állt forgalomba az első két hosszított hibrid.
Dánia, Norvégia, Svédország már megvolt, mostantól viszont Finnországot is kipipálhatja a lengyel gyártó az exportlistáján – néhány nappal ezelőtt átadták a márciusban megrendelt két új Urbinót a tamperei TKL társaságnak, írja az iho.hu. A Solaristól nem lehet lehetetlent kérni, ezt bizonyítja, hogy az új hibrid is kimondottan a helyi igényeknek megfelelően készült, korábban még nem gyártottak ilyet. A legszembetűnőbb változás rögtön feltűnik, ha ránézünk a buszra, de a típusszám is árulkodó: Urbino 12,9, vagyis 12,9 méter hosszú a jármű. A párhuzamos hibrid hajtásláncot az Eaton szállította, az ígéretek szerint körülbelül 30 százalékkal fog kevesebbet fogyasztani az új Solaris a városban eddig használt hagyományos dízel buszoktól. A közelmúltban egyébként az Urbino család csuklós változata is megnyúlt, így immár 18,75 méteres hosszban is kapható.