Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden

Akár négy-öt kilométert is meg tud tenni a felsővezetéktől függetlenül az az önjáró trolibusz, amelynek prototípusát kedden mutatták be Szegeden.

Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója elmondta, a járművet az önkormányzati tulajdonú cég az EDF-Démász Zrt.-vel, a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karával, és a Sedulitas-Pro Kft.-vel együttműködve fejlesztette ki. Az elektromos jármű egy hagyományos autóbusz átalakításával készült el – közölte a szakember. Hozzátette: az átépítés során a 72 férőhelyes, 26 ülőhelyes troli belső tere nem változott meg, a jármű felhasználási lehetőségei pedig lényegesen bővültek. Az önjáró trolibusz rugalmasabban használható, ideiglenes útlezárások, balesetek esetén sem kell szüneteltetni a közlekedést. A jármű üzemszerű körülmények között 1,5-2 kilométert biztonsággal meg tud tenni a felsővezetéktől távol, így lehetőség nyílik például új szárnyvonalak kialakítására is – tudatta az ügyvezető. Németh Péter tervező az MTI-nek elmondta, a járműben egy hozzávetőleg 90 Ah-ás kapacitású, 120 cellás lítium-vas-foszfát akkumulátor kapott helyet, amellyel a troli teljes feltöltöttség esetén 4-5 kilométer megtételére képes. A szakember közölte, a fejlesztés folytatódik, egy újabb autóbuszt építenek át önjáró trolibusszá. A vezérlőrendszer továbbfejlesztése pedig azt is lehetővé teszi majd, hogy a fékezés során keletkező energiát visszatáplálják az akkumulátorokba – közölte a szakember.

Ajánlott tartalom

Sokkal több töltőpontra lenne szükség az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez - olvasható Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) hétfőn közzétett jelentésében.

2 hozzászólás

  1. Kb. 30 éve(!) a Szegedi Közlekedési Vállalatnál már teszteltek – belsőégésű motorral kiegészített – önjáró trolibuszokat. Az akkumulátoros-elektromotoros változathoz miért kellett rekordhosszúságú időnek eltelni?
    A sikersztori helyett jobban örülnék egy tényfeltáró ismertetésnek!

  2. budapesten már jópár éve járnak hasonló képességű trolibuszok (ganz solaris trollino)

    tisztelt helyzetienergia!
    válaszoltam “Politikusok, az energiapiac legfontosabb szereplői és feltalálók a zöldebb Magyarországért!” október 30-ai cikk alatti tegnap irt kommentjére.