Így lehet a legolcsóbban autózni – hódít a közöskocsi

A válság kapcsán rengeteg új viselkedésformát felfeznek az emberek. Egyre többeknek nem státuszszimbólum az autó, miközben előnyeiről nem akarnak lemondani. Az egyik megoldás erre az egyre népszerűbb carsharing.

Hepehupán nagyokat nyekken, váltáskor az automata sokáig gondolkodik, kemény volánjának forgatáshoz pedig igencsak tekerni kell a szervokormányhoz szokott vezetőnek. Igen, ez a Mercedes városi törpeautója, a Smart ForTwo. Erről a kétszemélyes töpörtyűről – amely már több mint másfél évtizede a nagyvárosi közlekedés vidáman rikító színfoltjai – alighanem már mindent megírtak. Remek ötlet, vitatott műszaki megoldásokkal – szokták róla summázni a tesztelők.  Legfőbb előnye, hogy mikrométereinél fogva minden urbánus egérlyukba befér, viszont menetkényelme, vezethetősége inkább már a tegnap négykerekűire emlékeztet. És akkor még nem is esett szó az abszurd ár-érték viszonyról: a ForTwo hárommillió forint felett startol, de ha valaki nem tud ellenállni a kabrióváltozat csábításának, már több mint hatmilliót kell érte leszurkolni.

Ám úgy tűnik, a Smart is egyfajta szenvedély, a városi autósnép változatlanul bolondul érte. Tavaly, jószerivel a világ minden fertályára exportálva ismét vagy százezer Smart talált gazdára. Sőt, a Merci azzal is tudta serkenteni keresletét, hogy új pályát talált kis drágájának – anélkül, hogy legalábbis eddig különösebben bajlódna az erkölcsileg elavult négykerekű megújításával. Ez a terep az egyre sebesebben terjedő újszerű közlekedési módi, az autómegosztás, vagy angol nevén a car-sharing. Az urbánus mobilitás tervezői ugyanis felismerték: a zsúfolt városi közlekedés viszonyai között még a megrögzött individuális autósok sem ragaszkodnak saját, kizárólagos tulajdonhoz, feltéve, ha vonzónak találják a közös kocsi megosztásának feltételeit.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.