Globális bérautó-programot készül kidolgozni a BMW, amellyel akkor élhetnének az elektromos i3 vásárlói, ha hosszabb távolságokra szeretnének utazni.
Gondolj bele, mennyit és hogyan használod az autód, és rájössz: az elektromos járművek a maguk durván 60-160 kilométeres hatótávolságával az átlagos felhasználó közlekedési szükségleteinek túlnyomó részét képesek fedezni. A BMW szerint a pillanatokon belül piacra lépő i3 esetében ez az arány eléri a 90 százalékot. Ez kiváló, de mit csináljon az ember a fennmaradó tíz százalékkal? A BMW szerint béreljen autót – természetesen ingyen. A Wards Auto beszámolója szerint egyelőre fogalma sincs a márkának arról, hogy hány ügyfél venné valóban igénybe a bérautó szolgáltatást, mint ahogy azt sem tudják, hányan fogják megrendelni azt az opcióként kínált kéthengeres motort, amely a villanyautóba beépítve generátorként üzemelve további 160 kilométerre elengedő áramot képes fejleszteni.
Sőt: még arra sem készültek kalkulációk, hogy a tervek szerint az i3 vételárában benne foglalt bérleti díj milyen időtartamra, milyen feltételek mellett biztosítaná a belső égésű motorral szerelt cserejárművet. Azt viszont tudják, hogy a villanyautók legnagyobb jelenlegi ellensége (a magas beszerzési költség mellett) éppen a hatótávolság miatti aggodalom: azaz hogy a potenciális ügyfél, ahelyett, hogy élvezné az emissziómentes, nagy nyomatékú hajtásláncot, folyamatosan azon parázik, félúton hazafelé nem fog-e megállni járműve. A Nissan tavaly nyáron hasonló programot vezetett be a Leaf észak-amerikai vásárlói számára: a villanyautóhoz ajándékba adják egy Nissan Altima bérautó legfeljebb tíz napnyi bérletét, lejárati dátum nélkül.
A teljes cikk itt olvasható.