Már most is első helyen áll a villanyautók értékesítésében a Nissan, de a cím megőrzéséért belátható időn belül további 3 emissziómentes járgányt ígér.
Bár eladásaival most sem panaszkodhat a Nissan, hiszen a tavaly 6 százalékkal zsugorodott európai autópiacon is növelni tudta részesedését, de természetesen tovább szeretne növekedni. A kontinensen átlagosan 3,9 százalékot tudhat magáénak az eladásokból, de két kulcsfontosságú országban, Nagy-Britanniában és Oroszországban még komolyabb, 10, illetve 12 százalék az eredménye. Több mint 50 000 Leaf értékesítésével és gyártásával a legjelentősebb villanyautó-gyártó, s a növelt hatótávval hamarosan Angliában gyártásba kerülő európai verzióval még inkább azt mondhatjuk, hogy maga a termék, a Nissan villanyautója is jelentősen a konkurensek megoldásai előtt jár. Nem titok azonban, hogy a növekedés érdekében az elkövetkezendő években komoly modelloffenzívába kezd a márka, s 3 év alatt 15 új modellt fog kigördíteni, pontosabban közülük az új Note és az európai Leaf már készen is van, így 2016 tavaszáig további 13-at várhatunk.
Milyenek lesznek ezek, lesz-e köztük villanyautó, milyenek lesznek a jövő villanyautói? A Genfi Autószalonon prominens személy, a Nissan Europe villanyautó-kínálatáért felelős alelnöke, Etienne Henry válaszolt néhány kérdésünkre.
AN: Köztudott, hogy a villanyautók legdrágább alkatrésze az akkumulátor. Bár az európai Leaf már nagyobb hatótávval rendelkezik, mint a korábbi, sőt, a ma kapható legnagyobb hatótávú villanyautó, s így a legtöbb ember legtöbb útjára elegendő, számos olyan helyzet adódhat, amikor nem az, s amikor jól jönne a növelt hatótáv. Nem tervezik kiegészítő, utólag megvásárolható, de leginkább rövid időre, például egy-egy nyaralás, hétvégi kiruccanás idejére bérelhető telepek bevezetését?
A teljes cikk itt olvasható.