A marketing is lehet zöld

Egyedülálló kezdeményezést indít útjára a Magyar Marketing Szövetség. A “Zöld Tagozat” néven induló szakmai közösség létrehozásának célja, hogy platformot és tudásbázist teremtsen, illetve programokon keresztül járuljon hozzá a fenntarthatósághoz, felelősségvállaláshoz kapcsolódó kommunikációs megoldások sikeréhez.

Itt megtalálja a sikeres eladás, piacszerzés- és megtartás legfontosabb tudnivalóit, tájékozódhat összefogásokról, kiállításokról.

Nem csak egyre erősödő trend a felelősségvállalás és fenntartható fejlődés, de mára már a vállalatok stratégiájának egyik kulcseleme, szervezeti kultúrájának fontos része, írja a piacesprofit.hu. Ennek hiteles működéséhez és gyakorlatba átültetéséhez kapcsolódik a dinamikusan fejlődő zöld marketing irányzat, amely a marketing egy speciális háttértudást igénylő területe. A vállalatok és egyéb szervezetek (civil, állami, EU) környezeti, gazdasági és társadalmi felelősségvállalásához kapcsolódó tevékenységében a marketing kiemelt fontosságú a sikeres megvalósításban és kommunikációban. “A Zöld Tagozat célja, hogy erősítse a transzparens és hiteles kommunikációs megoldásokat, ezzel segítve a fenntartható fejlődéshez szükséges változások elérését!”- mondta el Deák Gábor, a Magyar Marketing Szövetség elnöke a program kapcsán.

A mostanában egyre többeket foglalkoztató fenntartható fejlődés gyakorlati megvalósításához a különböző érintettek együttműködése és közös szerepvállalása elengedhetetlen. A Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozatának céljai között szerepel, hogy egy olyan dialógust, közös gondolkodást indítson el és tartson fent, ahol az érintettek bevonásával átfogó kérdésekben is tudnak előrelépést elérni, így az egyes szektorok képviselői együtt tudnak pozitív változást generálni.

“A fenntartható fejlődésre épülő stratégiák akár konkrét üzleti előnyökkel is járhatnak, amit több elemzés is alátámaszt. Ugyanakkor a sokat ígérő, de hiányos vagy éppen elhibázott tartalomra építő kommunikációs fogások, vagyis a zöldre festés, kifejezetten negatív hatásokat válthatnak ki. Ennek elkerülése érdekében kiegészítő tudásra van szüksége a szakembereknek, amihez a Zöld Tagozat kiváló lehetőséget teremt.”- emeli ki a téma jelentőségét Szabó Szilvia a Zöld tagozat szakmai vezetője.

Egyre erősödő trend a felelősségvállalás, fenntartható fejlődés, amihez kapcsolódóan dinamikusan fejlődik a zöld marketing, mint a marketing egy speciális háttértudást igénylő területe is. A vállalati és egyéb szervezetek (civil, állami, EU) környezeti és társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó tevékenységében a marketingnek kulcs szerepe van a sikeres megvalósításban. A célcsoport elemzéstől, a jól megfogalmazott üzenetek célba juttatásán túl, bölcsőtől bölcsőig tartó termékfejlesztésben is megjelenhet, így a valós változások eléréséhez elengedhetetlen. Ugyanakkor a sokat ígérő, de hiányos vagy akár pont ellentétes hatást kiváltó kommunikációs fogások, vagyis a zöldre festés elkerülése érdekében kiegészítő tudásra van szüksége a szakembereknek.

Ajánlott tartalom

AM: elindult a #vadateszem kampány

Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet - mondta Felkai Beáta Olga élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkár pénteken Budapesten, a kezdeményezést beharangozó sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.