Golyóálló pápa-riksa 60 milláért

Ferenc pápa beiktatása óta folyamatos stresszben tartja, kikészíti a katolikus egyház vezetőjének biztonságát garantáló 100 svájci gárdistából álló pápai hadsereget, hiszen a biztonsági intézkedésekre nagy ívben téve simán átlépi a kordonokat és belép a tömegbe, hogy lekezeljen a hívekkel, a pápamobilnak pedig egyelőre a közelébe se ment.

A pápamobilt II. János Pál pápa ellen 1981-ben elkövetett merénylet után vezették be és általában valami durva benzinzabáló alapjaira építették, mint például egy átalakított G-osztályos Merci, bár XVI. Benedek már egy lényegesen zöldebb gáz/elektromos hibrid ML430-as merdzsóval furikázott. A brit ETA egy érdekes áprilisi tréfának is beillő koncepcióval állt elő: emberi erővel hajtott golyóálló pápa-riksát terveztek. A pedállal hajtott páncélozott háromkerekű kalitkájának szerkezete titánötvözetből és kerámia kompozitból készült, míg az ablakokat 8 mm vastag golyóálló plexiüveg helyettesíti. A kabinban extra oxigéntartalékokkal is rendelkezik a hangulatvilágítását pedig LED izzókkal oldották meg.

A meghajtásról egy sportos tiszteletes gondoskodik, azonban a jármű súlyánál fogva egy 1,5 kW-os (2 lóerő) elektromos motor is rásegít az izomerőre, amelyet a tetőn találhat napelemek segítenek tölteni. Vészhelyzet esetén a járgány állítólag 60km/h sebességre is képes, kérdés, hogy ebből mennyit szolgáltat az elektromotor és mennyit kell rátekerni. Mondjuk a csupán 2,3 kW-os Audio e-bringa is masszív 250Nm nyomatékot tud leadni, igaz ott motornak csak egy 21 kg-os vázat és utasát kell megmozgatnia.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

ORFK: tíz elektromos autóval bővült a rendőrségi járműpark

Tíz darab, BMW iX3 típusú elektromos autóval bővült a rendőrségi járműpark - tudatta az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) hétfőn a honlapján.