Ringbe szállnak az elektromos autók

Új világbajnoki sorozat indul az autóversenyzésben, amely a Formula E nevet kapta. Már a névvválasztásból is kitetszik, hogy elektromos meghajtású autók versengéséről, nevezetesen világversenyéről van szó.

2014-ben rajtol a mezőny elsőként, és a versenynaptár már nyolc helyszínt tartalmaz Európában és a többi földrészen, és még két hely “kiadó”. A jövőre debütáló új autóversenyzési kategória hivatalos beszállítója a Michelin gumigyártó lesz, a benevezett autókhoz a teljes abroncskészletet ez a cég fogja biztosítani – adta ki hivatalos közleményében a FIA, a Nemzetközi Autómobil Szövetség.

Az eddig elfogadott, és már a világbajnoki futamokra felkészülő helyszínek a következők: Róma, London, Rio de Janeiro, Los Angeles, Miami, Buenos Aires, Peking és a maláj Putrajaya. Világszerte egyre nagyobb érdeklődés övezi az autóversenyzésnek ezt az új módját, azaz az elektromos járművek nem akármilyen rangú próbatételét. Alighanem a két “kiadó” helyszín száma csekély lesz a megnövekedett népszerűséget, piaci kíváncsiságot ismerve, ugyanis mind több nagyváros csatlakozna a verseny sorozathoz, adna otthont a pilóták és autóik megmérettetésének. A kínai China Racing és a brit Drayson Racing egymással vetekedve erősítette meg részvételét a Formula E Világbajnokságban, ahol tíz csapat küzdhet meg a bajnoki címért – autónként két versenyző részvételével. A rajtrácson ez összesen húsz pilótát jelent.

Ajánlott tartalom

5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata fantasztikus eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte.