Az indiai autóipar ismét hallat magáról, hiszen hamarosan forgalomba helyezhetik a kontinensnyi országban az új generációs elektromos kisautókat.
A Mahindra Csoport részeként számon tartott Mahindra Reva, 15,9 milliárd dolláros büdzséjének felhasználásával jó úton halad afelé, hogy elindítsa a következő generációs elektromos járművét az indiai piacon. Az autógyártók körében ismert az az információ, miszerint első indiai cégként a Revát jegyezték be a konstruktőrök között, amely kifejlesztette a saját hono elektromos járművét. Ámde az sem hallgatható el, hogy ez a típus végül nem aratott tetszést, nem vívott ki elismerést a piacon, mert a modellben minden harmadik évben ki kellett cserélni az akkumulátorokat.
Ez a körülmény vezetett ahhoz, hogy új fordulatra volt szükség a fejlesztés tekintetében, amelyet a Reva annak köszönhet, hogy a Mahindra felvásárolta a céget, ezáltal a Reva ismét erőre kapott és folytatni tudta az innovatív fejlesztéseket. Ez eredményezte, hogy új projektekbe foghatott bele. A mérnökök egy új kompakt modellt terveztek meg, – a bírálatok és a globális piaci helyzet ellenére. Az E20 Mahindra Reva által “megálmodott” elektromos autót először a 2012-es Autó Expo rendezvényen mutatták be. Ez már egy magasabb színvonalú, nagyobb “tudással” bíró, fejlettebb jármű volt. Tudni kell róla, hogy lítium-ion akkumulátorokat fognak használni az E20 következő generációs kisautóknál, amelyek a működtetéstől függően sokkal tovább életképesek maradnak. Mit ér ez a gyakorlatban? Ez egy egyszeri felöltés esetén 100 kilométert jelent, ami elősegítené a városi fogyasztók számára azt, hogy magas költségek nélkül, hatékonyan közlekedhessenek a városban.
A modell egyéb ismérve: gyorsan tölthető és folyamatosan képes energiát termelni a napenergetikai kapcsolatnak köszönhetően. A konstruktőrök és a tulajdonosok nagy reményeket fűznek az E20 koncepciót illetően és fejlesztésük eredményeképpen úgy vélekednek, hogy az új jármű forgalomba hozatalával forradalmasítani tudják az indiai autópiacot.