Egy dán átkelőhajót állítottak szolgálatba, amely dizel-elektromos meghajtású.

Íme a tengerek hibridje

Egy dán átkelőhajót állítottak szolgálatba, amely dizel-elektromos meghajtású.

A Scanlines társaság által üzemeltetett hajón, amelynek neve Princesse Benedikte, 300 járművet, illetve 900 utast tudnak szállítani egyszerre, írja a hvg.hu. A hajó nagyjából 20 kilométeres távon közlekedik a dániai Rodbyhavn és a németországi Puttgarden között. Köszönhetően a 2,7 MWh-os áramforrásának képes kizárólag elektromos üzemben is megtenni a távot. Ahogyan a normál konnektoros hibrideknél a hajót a kikötőben fel kell tölteni, amely nagyjából 30 perc alatt megvan. Mindezzel a 16 ezer tonnás komp fél órán át tud kizárólag elektromos üzemben haladni. Amellett, hogy a hajó spórol az üzemanyagon, a hibridek szokásos szervizelése is lényegesen hosszabb periódusú. A Scadilines számításai szerint a hajójuk teljes élettartama háromszorosa lesz egy normál dízelmotoros hajóénak. Az akkumulátorok költsége pedig négy év alatt megtérül. A kompok közt lehet nagy jövője különösen a hibrid hajóknak, főleg az eleve szennyezett kikötők miatt. Különösen igaz mindez az Észak-Európai országokra, ahol egyre szigorodnak a környezetvédelmi előírások.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.