Míg sok kiskereskedő még mindig abban a hiszemben él, hogy az autósok jelentik a legfőbb vásárlóerőt, egyre több tanulmány jelenik meg arról, hogy a kerékpárosok jóval többet költenek, mint az autóval érkező kuncsaftok.
Ennek egyik fő oka, hogy mivel egyszerre csak kevés dolgot tudnak vásárolni, többször visszatérnek egy adott boltba, így többször „elcsábulnak”, azaz gyakrabban fordul elő velük, hogy mást is megvesznek, mint ami a bevásárlólistájukon szerepel. Vagyis ők „jobb” impulzusvásárlók. Másrészt a kerékpárosokra általánosságban igaz, hogy nemcsak fizikálisan, hanem szociálisan is aktívabbak, gyakrabban ülnek be sörözőkbe, éttermekbe, mint autós társaik, és jó, összetartó közösséget alkotnak.
Íme, néhány számszerű bizonyíték, hogy a kerékpározók komoly üzleti potenciált jelenthetnek:
A kerékpárral közlekedők többet költenek havonta. Egy Portlandben készült friss kutatás szerint a kerékpárral érkezők többet költenek havonta a bárokban és éttermekben (75,66 dollárt), mint az autóval érkező vendégek (68,56 dollárt).
A New York-i 9th Avenue kerékpárút mellett található üzletek 49%-os növekedést értek el, míg Manhattanben átlagosan mindössze 3%-kal nőtt az eladások száma 2012-ben.
Egyre több amerikai fiatal dönt a kerékpározás mellett. (A Critical Mass tapasztalatai alapján ez a trend Magyarországon is tetten érhető.)
A kerékpározás támogatása, a kerékpárbarát helyek elszaporodása nemcsak a kereskedőknek, hanem az ingatlantulajdonosoknak is jól jöhet. Egy Indianapolis-ban készült tanulmány szerint azok az ingatlanok, amelyek egy-egy kerékpárúttól kevesebb mint 50 méterre találhatók, 8800 dollárral többért értékesíthetők. A Monon Trail (egy 26,9 km hosszú kerékpáros és gyalogos útvonal Indianaban, amelyet naponta kb. 4000 ember használ) közelében (800 méteren belül) található ingatlanokért pl. átlagosan 11%-kal kérhetnek többet a tulajdonosok, mint a kerékpárúttól távolabb eső ingatlanokért.
A teljes cikk itt olvasható.