Elon Musk tudja, mivel kell címlapra kerülni: a dél-afrikai születésű amerikai feltaláló-vállalkozó már korábban szenzációt okozott elektromos Tesla járműveivel, Space X nevű űrszállító cégével, és a Solar City napenergetikai vállalatával.
Most bejelentette, hogy augusztus 12-én felfedi legújabb tervének, a „Hyperloop”-nak (Hiperhurok) elnevezett eddig elképzelhetetlenül gyors vonatának részleteit, amely szerinte nem csupán biztonságos, környezetbarát, viszonylag kis költséggel megvalósítható, írja az energiacentrum.com.
A Fast Company üzleti lap szerint Musk, aki nem megy a szomszédba néhány hangzatos kijelentésért, úgy jellemezte elektromágneses alagútban futó vonatát, hogy az „a Concorde repülőgép, egy sínre állított ágyú és egy légpárnán vívott hokimeccs kombinációja.”
A „Hyperloop” állítólag négyszer olyan gyors lenne, mint egy átlagos nagysebességű vonat, tehát elérné az 1200 km/óra sebességet. Ez annyit jelentene a gyakorlatban, hogy alig fél óra alatt tenné meg például a Los Angeles és San Francisco közötti 558 km-es távolságot. Biztonságos lenne az időjárási viszontagságokkal és fölrengésekkel szemben, az elektromágneses alagút kizárná a hagyományos vonatbaleseteket, és olcsóbb lenne minden más közlekedési eszköznél, mivel napelemek táplálnák.
A Business Insider szerint az ötlet egyáltalán nem kivitelezhetetlen, mi több, nem is új. A lap emlékeztet arra, hogy 1972-ben R. M. Salter már előterjesztett egy hasonló tervet « Very High Speed Transit » néven, amely földbe ásott, vákuumos alagútakban képzelte el száguldó vonatát, amely Los Angelest a texasi Amarillóval kötötte volna össze.
Musk nincs egyedül a tervével: az ET3 nevű coloradói cég ugyancsak hasonló rendszeren dolgozik, amelyet « Evacuated Tube Transport »-nak neveznek és a Yahoo! szerint már az idén megkezdik a prototípus tesztelését.