Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett

Kína új támogatással igyekszik az elektromos autókat népszerűsíteni, hogy a nagyvárosokban ily módon is csökkentse az egyre inkább tarthatatlanná váló levegőszennyezést – jelentette a kínai média szerdán.

A kormány 60 ezer jüant (2,2 millió forint) vállal át a vásárlóktól darabonként a teljes mértékben elektromos, vagy a “csaknem teljes mértékben elektromos” gépkocsik, valamint a hidrogén hajtású autók árából egészen 2015-ig. A benzin-elektromos hibrid autókra nem vonatkozik a kedvezmény. Egy-egy autó ára sajtójelentések szerint 200 ezer jüan (7,3 millió forint) felett van. A kínai vezetés célja, hogy az évtized végéig ötmillió új energiával hajtott járművet “küldjön” az utakra. A Hszinhua hírügynökség szerint tavaly összesen 27 800 elektromos jármű volt használatban az országban, többségük autóbusz. A főváros az idén májusban kezdett kampányba, hogy a tömegközlekedés mellett mind nagyobb számban terjessze el a környezetkímélő személyautókat. Az elképzelések szerint 2015-re 50 ezer elektromos autó futna Peking útjain. Harmincezer lenne közülük magántulajdonban, a többit a tömegközlekedés, a közhivatalok és a taxivállalatok kapnák. Peking északnyugati részén már elindították az első elektromos autókölcsönző szolgáltatást és megépítették a világ legnagyobb elektromosautó töltőállomását, amely naponta 400 jármű töltésére nyújt lehetőséget. A tervek szerint a főváros további hasonló állomásokat alakít ki.

Ajánlott tartalom

5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata fantasztikus eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte.