Újrahasznosított farmerekből készít ruhákat a Réthy Fashion

Újrahasznosított farmerekből készít egyedi ruhákat a Réthy Fashion: az egy éve indult vállalkozás egy éven belül közel 40 fő, hátrányos helyzetű munkavállalóval tervezi növelni a létszámát.

Réti Éva, a vállalkozás ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a farmerek begyűjtésébe, válogatásába, tisztításába vonják be a hátrányos helyzetű, illetve fogyatékossággal élő embereket. A terveik szerint a létszámot fokozatosan bővítenék, emellett az ország több pontján farmerbegyűjtési pontokat létesítenek majd. Hagyományos dzsekikből, kidobásra ítélt farmerekből készítenek hordható alkalmi ruhákat 25-55 éves nőknek, a cél a tényleges újrahasznosítás.

Az elkészült ruháikon nem látszik, hogy már kidobott anyagot használtak fel a készítésükhöz – mondta. “A kidobott farmerruhák anyagának több mint 90 százaléka még ép, használható, de a régi funkcióját már nem tudja betölteni. A környezettudatos anyaghasználattal, a farmer újszerű megközelítési módjával egy új lehetőséget szeretnénk teremteni” – tette hozzá el a tervező cégtulajdonos.

Ismertetése szerint eddig nyitottak üzletet Helsinkiben, de Hollandia mellett észak-európai országok felé terjeszkednének. Magyarországon már Budapesten működik egy üzletük, a cég a kiskereskedelmi hálózatát év végéig 10 fővel tervezi bővíteni, és nagyobb városokban, megyeszékhelyeken nyitnának boltokat.

-

Réti Éva szerint van kereslet az egyedi ruházati termékeikre, és szeretnék tovább növelni a környezetvédelem által elkötelezett felhasználók körét.

Szólt arról is, hogy a NESst-Citi Társadalmi Vállalkozásfejlesztő Programban a Réthy Fashion 7 ezer dolláros díjat kapott kiemelkedő üzleti tervéért, a nyereményt a hátrányos helyzetű emberek foglalkoztatására fordítják majd.

A Réthy Fashion 2012 májusában indította el tevékenységét, az első évet 900 ezer forintos árbevétellel zárták. A cégben most a két tulajdonos dolgozik, de egy év múlva több mint ötven alkalmazottal számolnak.

Ajánlott tartalom

AM: elindult a #vadateszem kampány

Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet - mondta Felkai Beáta Olga élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkár pénteken Budapesten, a kezdeményezést beharangozó sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.