Új, és rohamosan bővülő piaci szegmensre leltek Japánban a motorkerékpár- és akkumulátor gyártó vállalatok: a villanymotoros kerékpárokéra.

Rohamosan nő az elektromos kerékpárok népszerűsége Japánban

Új, és rohamosan bővülő piaci szegmensre leltek Japánban a motorkerékpár- és akkumulátor gyártó vállalatok: a villanymotoros kerékpárokéra.

Az villanymotoros kerékpárok motorkerékpár akkumulátort és kisméretű villanymotort alkalmaznak rásegítő energiaforrásként a pedálhajtás megkönnyítésére. A villanymotor által kifejtett erő folyamatosan igazodik a kerékpár sebességéhez és a pedál nyomatékához.

A rásegítő motornak köszönhetően gyerekjáték emelkedőn felpedálozni, illetve nehéz teherrel megpakolva álló helyzetből lendületbe hozni a kerékpárt. Az elektromos kerékpár ezért szinte egyik napról a másikra óriási népszerűségre tett szert az idősebbek és a háztartásbeli anyák körében. A japán elektromos kerékpárok rásegítő villanymotorja 24 km/óránál nagyobb sebességnél lekapcsol, ezért az érvényes közlekedési szabályok értelmében kerékpárnak és nem motoros járműnek minősülnek, szemben a kínai gyártmányú elektromos kerékpárokkal, amelyek emiatt rendszámkötelesek.

Az akkumulátor technológiában elért eredményeknek köszönhetően a Yamaha Motors elektromos kerékpárjainak hatótávolsága 39 kilométer, ami 67 kilométerre is bővíthető a rásegítő motor beavatkozásainak mérséklésével. Az akkumulátorok feltöltési ideje 10 óráról 2 órára csökkent és egy feltöltés költsége úgy 10 dollárcentre tehető. Az új akkumulátorok egyetlen hátránya, hogy nagyjából kétévente cserére szorulnak mintegy 250 dolláros költséggel.

A Yamaha Motors PAS 80 ezer jenbe kerül, azaz mintegy 160 ezer forintba. “Vásárlóink nagy része a kerékpár alkalmazási- és hatókörének bővüléséről számol be” – mutatott rá a Yamaha Motors képviselője. “Már olyan utakra is elmennek kerékpárral, amelyeknek korábban csak autóval vagy taxival vágtak neki.”

Ajánlott tartalom

Kék bolygó – A talajmegújító gazdálkodással egészségesebb élelmiszerhez juthat a fogyasztó

A talajmegújító mezőgazdaság, a no-till technológia alkalmazása nem csak a talajeróziót csökkenti és a talaj vízmegőrző képességét javítja, hanem a fogyasztók is egészségesebb élelmiszerekhez juthatnak általa - hangzott el Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának hétfőn közzétett legújabb, a legnépszerűbb videómegosztó portálon is elérhető adásában.