Pár hónappal ezelőtt a Greenpeace közétett egy riportot, melyben azt taglalta, mekkora hatással bírnak a nagy sportmárkák az Amazonas környéki erdők irtására. A Nike szembeszállt a vádakkal.
Ahogy azt valószínűleg többen is tették, mivel a Greenpeace hivatalos honlapján már nem érhető el a korábban közzé tett tanulmány. Brazília jelenleg a negyedik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó ország, melyet nagyrészt hatalmas mértékű őserdőirtásának köszönhet. A „kutatás” szerint a globális cipőmárkák azzal támogatják a folyamatot, hogy az így nyert mezőgazdasági területeken nevelt szarvasmarhák bőrét vásárolják fel a lábbelik készítéséhez. A nem titkolt felelősségre vonás nagy port kavart a brazil szupermarketekben és elérte a gyártókat is.
A Nike hivatalosan kijelentette, hogy nem tud arról, hogy valaha is az Amazonas-medencéből származó marhák bőrét használták volna fel, azonban annak érdekében, hogy ez ne is fordulhasson elő, új, Amazonas politikát kezdeményez.
Ennek eredményeként a következő évben bevezetésre kerül egy a beszállítók számára kötelező nyomon követési rendszer, mellyel igazolják, honnan származik az általuk szolgáltatott bőr. Emellett felszólították az összes Brazíliában érdekelt iparág képviselőit, hogy fogadtassanak el egy hasonló tanúsítási rendszert.
A Greenpeace természetesen elégedetten fogadta a bejelentést, úgy vélik, a Nike intézkedései bizonyítják, mekkora befolyása lehet az ágazatnak az Amazonas környéki erdők védelmében, és kötelességük vállalni a felelősségüket a problémában, keresve a megoldásokat a hatékony klímavédelemre a lakosokkal és a kormánnyal együttműködve.
A Nike új politikája saját döntése, az, hogy a többi iparágat is hasonló tanúsítványrendszer bevezetésére ösztönzi, nem biztos, hogy az Amazonas-medencében a mezőgazdaságból élő lakosokat örömmel tölti el.