A Volkswagen nem csupán saját márkáinak szintjén, hanem az egész piacot felölelve gondolkodik az autógyártás jövőjéről. A VW fejlesztési részlegének vezetője, Heinz-Jakob Neusser beszélt azokról az alternatív hajtásokról, amelyeket a gyártóóriás reálisnak lát a közeli és távolabbi jövőben.
„A Porsche 918 megmutatta a csúcsot, az Audi a prémium ügyfelekre pályázik, a Volkswagen pedig alulról kezdi. Az az igazság, hogy teljes mértékben senki sem tudja megérteni a vásárlói elvárásokat” – mondta a szakember a Tokiói Autószalonon. Noha hazánkban az infrastruktúra hiányában nem érzékeljük, a német konszern jelentős növekedést ért el az utóbbi időben a CNG-vel hajtott modellek piacán, nevezetesen a havi eladások mintegy 20 százalékkal gyarapodtak.
„Oly sok értelme van: olcsóbb, mint a benzin és 25 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsát ki” – tette hozzá Neusser. Azonban egyértelmű, hogy a fejekben kell igazi változást elérni: „még a kétféle üzemanyaggal hajtott modellek esetében is azon aggódnak a vevők, hogy nincs elég rendelkezésre álló kút, ahol gázt kaphatnak. A nyilvánvaló előnyök ellenére az emberek még mindig nem látják olyan pozitívnak a képet, mint amilyen”.
Mindeközben a Volkswagen egyelőre nem siet a hidrogénautók ügyében. Míg a globális piacon legnagyobb ellenfének számító Honda, Toyota és Hyundai már egyre közelebb jár ahhoz, hogy gyártáskész nagyszériás hidrogénautót mutasson be, a VW csoport egyelőre az elektromos hajtásokért felelős megbízottja, Rudolf Krebs úgy véli, 2020 előtt nem lesz piacképes a hidrogénnel való autózás.
A teljes cikk itt olvasható.