A Berlini Köztisztasági Vállalat flottájának 150 Allison váltós, Mercedes-Benz Econic hulladékgyűjtő járműve még inkább környezetbarát módon működik, mióta a saját-előállítású biogázt tankolják.
2013 nyarán a Berlini Köztisztasági Vállalat (BSR) megnyitotta első biogáz üzemét Spandau-Ruhlebenben. Az üzemet egy nagy, a környezettudatosság jegyében indított projekt keretében valósították meg, melynek célja, hogy a járműflotta növelje a megújuló üzemanyagok használatát. A BSR projektje egyedülálló Németországban és nemrégiben megnyerte az „Egy Kiváló Hely az Ötletek Földjén” elnevezésű versenyt.
Az új BSR hulladékhasznosító üzem a várakozások szerint évente közel 60 000 tonna szerves hulladékot fog feldolgozni, melyet a nemrégiben átalakított hulladékgyűjtő járművek szednek össze a „Biogut” konténerekből. Az üzembe érkezést követően a bio-hulladékban jelenlévő mikroorganizmusok a lebontható anyagok erjedése során biogázt termelnek. Ezt a gázt dolgozzák aztán fel természetes biogázzá (bio-metánnak is nevezik), majd továbbítják a BSR állomásokra Marzahn, Prenzlauer Berg és Wilmersdorf településekre, ahol a hulladékgyűjtő járműveik tankolhatnak.
Az elismerést elnyert BSR már 150 Mercedes-Benz Econic CNG hulladékgyűjtő járművet működtet saját megújuló biogázával, a korábbi nem megújuló fosszilis tüzelőanyagokból előállított üzemanyag helyett. Ez a szám tartalmazza azt a 22 újonnan beszerzett járművet is, melyet a BSR a régebbi modellek kiváltására 2013 októberében vásárolt. Minden Mercedes-Benz Econic jármű csakis Allison automata, Széria 3000 típusú sebességváltóval van felszerelve, ami segít abban, hogy a CNG motor maximális teljesítményt nyújtson.
Az Allison által szabadalmaztatott nyomatékváltó pedig kiegyenlíti a gázos motoroknál tipikus lassabb reakcióidőt, megtöbbszörözi a motor nyomatékát a jármű indításakor és finoman továbbítja az erőt a hajtott kerekekhez. Az eredmény, akár megújuló biogáz, akár fosszilis üzemanyagból előállított gáz használata esetében, hogy a járművek kiváló teljesítményt nyújtanak, ugyanakkor növekszik az üzemanyag-hatékonyság. Ezen túlmenően a helikus fogaskerekek, a Mercedes OM 906 LAG motorjával kombinálva csendesebb működést valósítanak meg.
Azzal, hogy a dízel üzemanyagot természetes biogázra váltja fel, a BSR éves szinten mintegy 2.5 millió liter dízelüzemanyagot spórol meg, 6,2 tonnával csökkenti a széndioxid kibocsátást, illetve a nitrogén-oxid, kén és egyéb részecskék kibocsátását is. Azáltal, hogy inkább a biológiai hulladék újrahasznosításával jutnak tisztább égésű üzemanyaghoz, semmint élelmezési célra is termelt növényekből, a BSR fenntartható megközelítést alkalmaz flottája tankolására.
„Az Allison elkötelezett a természet védelme iránt, és felkészült arra, hogy partnere legyen minden olyan vásárlói kezdeményezésnek, amely megkeresi a legjobb zöld megoldást, bármely felhasználási területen” – mondta Peter van Cuijk, az Allison Transmission nemzetközi marketing igazgatója. „A berlini Köztisztasági Vállalat projektje kiváló példa arra, hogyan tudunk sebességváltóinkkal különféle szervezeteket támogatni abban, hogy csökkentsék ökológiai lábnyomukat”.
forrás: autoszektor.hu