Egyre több hibrid autó fogy

A hibrid és az elektromos járművek fejlesztése jelenti az iparág jövőjét – állapították meg a győri Széchenyi István Egyetemen működő Járműipari Kutatóközpont múlt heti konferenciáján. Mindezt akkor, amikor a Toyota bejelentette: már több mint hatmillió hibridautónál tart.

Magyarországon gyakorlati szempontból korántsem ismeretlenek a hibrid és elektromos technológiák, hiszen a Continental Automotive Hungary budapesti gyára a Renault elektromos autóihoz vezérlő elektronikát, a Daimler, Audi, a Volvo és a Jaguar/Land Rover számára pedig hibridvezérlő elektronikát szállít.

Amíg az elektromos autó elterjedése nagymértékben függ a töltőhálózat méretétől, addig a hibrid technológia gyártása nagyon bejött a Toyota-Lexus csoportnak. A Toyota Motor Corporation bejelentette, hogy az elmúlt 15 év alatt 6,075 hibrid hajtású autót értékesített a világpiacon. Különösen az utóbbi években volt érezhető a gyorsulás, olyannyira, hogy az utolsó egymilliós mennyiség rekordidő, mindössze kilenc hónap alatt kelt el.

A márka hibridjeinek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ahol tavaly 358 ezer talált gazdára. Ugyanakkor Európában és Oroszországban a hibrid modellek növekvő népszerűsége alapján növekvő értékesítéssel számol a cégcsoport – mondta el Didier Leroy, a Toyota Europe vezetője, hozzá téve, hogy a cég hibridjeinek európai értékesítése tavaly 153 ezerre emelkedett a tavaly előtti 107 ezerről. Jelenleg a Toyota 24 hibrid hajtású személyautót és egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellt forgalmaz a világ mintegy 80 országában és a következő két év során összesen 15 új hibrid járművet mutat be.

Amint Krajcsovits Sándor, a Toyota Motor Hungary pr-vezetője lapunknak elmondta, a Toyota prémium márkája, a Lexus 143 autót adott el tavaly Magyarországon. Ebből 136 hibrid volt, a többi pedig benzines bemutató autó, amelyek sok tesztkilométer után találtak gazdára. Az igazi vevők újonnan csak hibridet vettek, és ez a jövőt illetően is sokat jelent. Magyarországon azért kelendőek ennyire a hibrid Lexusok, mert a márkának nincs dízelkivitele, ugyanakkor a prémium kategóriában a benzinmotoros modellek egyre ritkábbak: jószerével csak a dízel és a hibridmeghajtás piacképes. A hibrid modellek benzinfogyasztása ugyanakkor átlagosan 30-50 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos benzineseké, egyebek között azért, mert fékezéskor a “lassítási energiát” az elektromos motor elektromos energiává alakítja és a rendszer akkumulátorban tárolja. A szakember az úgynevezett full hybridek előnyei közt sorolta fel azt is, hogy – mivel az elektromos meghajtás révén nincs sebességváltójuk –, ritkább a meghibásodás és olcsóbb a karbantartásuk és a fenntartásuk.

Tavaly 5,7 százalékkal bővült az új személyautók és kishaszonjárművek piaca Magyarországon. A Toyota Motor Hungary Kft. ezzel szemben 25,2 százalékkal növelte eladásait, nagy mértékben a hibrideknek köszönhetően. Így például a 770 eladott Yarisból közel 140 volt a hibrid. Ugyanakkor valamennyi Auris változat is kapható full hybrid hajtással is.

forrás: vg.hu

Ajánlott tartalom

Nagy Márton: az elektromobilitásra való átállás nem lehet sikeres Németország nélkül

Az elektromobilitásra való átállás, az európai versenyképesség javítása nem lehet sikeres a német gazdaság növekedése nélkül - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Hungary Battery Week budapesti konferenciájának második napján, csütörtökön.