Juli a Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolájának hallgatója. Neve összeforrt az általa fejlesztett, UTOPLAST névre hallgató reciklált nejlon anyaggal, amiből Plastenka néven táskákat készít, és amiből a 2011-es Burning Man fesztiválon felállított reOnion installáció is épült.
A most prototípus állapotban lévő terMINI mobilhajlékkal viszont már nem csak a szubkulturális eco-design, hanem a társadalmi dilemmákra adott frappáns válasz is felkerült a referenciái közé.
A terMINI egy több részből álló fekhely, ami feltekerve egy nagyobb hátizsák méretét teszi ki, összeszerelése pedig cipzárokkal és tépőzárral lehetséges. A kidobott ásványvizes palackok logóit viselő fekvőhelynek nem csak a gyors ki-becsomagolás és a hordozhatóság a lényege, hanem hőtartóképessége is. A fekhely vízálló, és bélésének köszönhetően betonon is kényelmes. Kipróbáltuk, tényleg így van.
De hogyan kerül ez a hajléktalanhoz?
“Ami igazán érdekel, hogy a design, vagy a művészet címkéje képes-e a fizikai védőburkon felül jogszabályi, szimbolikus védőréteget is biztosítani az intézkedő végrehajtókkal, önkormányzattal, közterületesekkel, rendőrséggel szemben” – mondja Juli, akit dühít, hogy a hatalom olyanokat vegzál, akiknek nincs esélyük a védekezésre. Úgy érzi, hogy akinek van fedél a feje fölött, van mit ennie, vannak barátai, annak kezet kell nyújtania másoknak. Ő a tervezéshez ért, így ebben tud segíteni. “Részemről ez még nem kéznyújtás, csak a kéz lerajzolása” – mondja, és hozzáteszi, hogy a későbbiekben nem csak hajléktalanokat, hanem a szociális szakmát és önkormányzatokat is szeretne bevonni a munkába.