Japán az üzemanyagcellás autókban látja a jövőt

A Tesla elektromos autókban gondolkodik, a japán kormány a Toyota mögé áll.

Miközben a Google olyan saját autón dolgozik, ami nem csak, hogy magát vezeti, de még kormány sincs benne, addig a jövő közlekedésének a másik nagy kérdése a felhasznált üzemanyag típusa. A Nikkei beszámolója szerint a japán kormány most teljes mértékben elkötelezte magát az üzemanyagcellás autók népszerűsítése mellett, eközben a Toyota már egy éveb belül a piacra akarja dobni az első ilyen fogyasztói autóját.

Az új szabályozásoknak köszönhetően Japánban már nagyobb nyomást engedélyeztek az üzemanyagtankoknál, emiatt pedig az üzemanyagcellás autók hatótávolsága 20 százalékkal, 600 kilométerre nőtt. Ez nem csak, hogy elég Tokiótól Oszakáig, de a Hondát is érdekli.

Miközben a japánok a rövidtávú kiegészítőknek titulált elektromos autók helyett a hidrogént és oxigént hasznosító üzemanyagcellás megoldásban látják a jövőt, addig a General Motors legkorábban is csak 2020-ban tervez hasonlót, a Tesla pedig maradna az akkumulátoroknál és az országszintű hálózatba épített gyorstöltőknél.

forrás: pcworld.hu

Ajánlott tartalom

Az Egyesült Királyságban kevesebb elektromos autó fogyott a tavalyihoz képest

Az Egyesült Királyságban 59 467 autót gyártottak márciusban, 27,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly augusztus óta először jegyeztek fel éves csökkenést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.