Síri csendben legyorsulja az egész sort a lámpánál, modern formájáért megőrül az Apple-nemzedék, ráadásul annak ellenére tágas és könnyű, hogy jókora akkucsomagot cipel. A részben karbon BMW i3 kész megtéríteni a villanyautók ellenségeit, és azoknak is kínál megoldást, akik rettegnek az útszéli lemerüléstől: extraként egy robogómotor duplázza meg a hatótávját. Ám ennek ára van…
Nem először gyárt a BMW műanyag karosszériás szériaautót, olyat viszont igen, aminek karbon utascellája van. Az orrában egy apró tárolódobozt alakítottak ki, az igazi csomagtartó hátul van. Még több fotó a galériában, kattintson a képre!
Mi ez, és mi az új benne?
Húsz évvel ezelőtt földönkívülinek nézték volta azt, aki villanyautós BMW-offenzívát kezd vizionálni: az elektromotor csak mosógépbe való, a Freude am Fahren mottóhoz hat, libasorban elrendezett henger és sok benzin dukál. Aztán valahogy mégiscsak elkezdtek terjedni a dízelek, a benzinesek egyre kisebbek lettek, és turbót kaptak (a következő 3-as sorozat már három hengerrel is kapható lesz), a japán kihívásra válaszul pedig megjelentek a hibridek a kínálatban. Négy éve aztán bekövetkezett a lehetetlen: bemutatkozott az i-almárka, és vele több villanyautó és plug-in hibrid ambiciózus terve.
A BMW ökoautó-kínálat első tagja az i3, amely tavaly szeptemberben gördül le először a lipcsei gyár szerelőszalagjáról, és megjelenése óta szorgalmasan gyűjti be a díjakat – a legutóbbi Év autója szavazáson viszont csak második lett a Peugeot 308 mögött, igaz, a szintén elektromos Tesla S-nél több szavazatot kapott. Európában tavaly év végén, a nagy reményekkel kecsegtető Egyesült Államokban pedig idén májusban kezdték meg a forgalmazását, nálunk azonban egyelőre nincs napirenden a bevezetése. Először olyan országokba jut el, ahol a fizetőképes kereslet mellett komoly infrastruktúra és adókedvezmény is jár hozzá, ezekkel Magyarország egyelőre nemigen szolgálhat.
Hogy néz ki?
Ahhoz, hogy kipróbálhassuk az i3-at, elutaztunk Ausztriába, ahol annak ellenére nagyon megnézi az utca embere, hogy már szaladgál belőle néhány példány az utakon. Sunyi tekintete és kék keretbe foglalt, lefalazott BMW-veséje már szemből is összetéveszthetetlenné teszi, de az igazi döbbenet csak akkor következik, ha meglátjuk oldalról az óriási kerekeken feszítő gombóc oldalvonalát: a hátsó oldalablaka mintha egy tengerjáró hajóról származna. Tömpe fara is megér egy misét, a végigfutó üvegű csomagtartóajtóból (á la Volkswagen Up) gonosz robotszempárként néznek a hátsó lámpák.
Hátulnézetből a legnehezebb megemészteni a dizájnt, legalábbis annak, aki megszokott autóformákban gondolkodik. Tanulmány korában az ajtók alja is részben átlátszó volt
Szokatlan, nagyon szokatlan ez a megjelenés, de egyúttal hihetetlenül trendi is: ökoaktivisták, kütyürajongók, hipsterek és extravagáns világpolgárok nyelvén szól, olyanokhoz, akik véletlenül sem szeretnének hagyományos autót. Ugyanakkor az átlagembernek is kedvére tesz az I3, mert nem csak a technikával, hanem a dizájnnal is kiemeli a tömegből. Különleges gegnek ráadásul ott vannak az egymással szembe nyíló, elül hosszú, hátul igen rövid elemből álló portálajtók, amihez hasonlót eddig a pick-up kategórián innen csak a Mazda RX8-ason és a házon belüli Mini Clubmanen láthattunk. További érdekességként Amerikában nemsokára napelemes kocsibeállót is lehet venni az i3-hoz.
A teljes cikk itt olvasható.