A Felelős Gasztrohős csapata egy – hazánkban még kevésbé ismert – közösségi média alkalmazást hívott segítségül ahhoz, hogy egyszerre több mint 50.000 emberhez juttassa el üzenetét: Ideje a magyar termelőket választani!
A Fogj kezet a termelővel! kampány célja, hogy a magyar kistermelők népszerűsítése által arra buzdítsa a lakosságot, hogy helyi, szezonális élelmiszereket vásároljon közvetlenül a termelőktől. A kampány mögött álló csapat ezért elbeszélget a gazdákkal, lekíséri őket a földjeikre és leírja a történetüket, közelebb hozva ezzel őket a vásárlókhoz. A csapat célja az is, hogy tudatosítsák: az élelmiszer-előállítás fáradtságos művelet, a hazai termelők választásával pedig a hazai gazdaságot is támogathatjuk.
A kampány hírének elterjesztéséhez a Felelős Gasztrohős a Magyarországon eddig kevésbé ismert web alapú eszközt, a Thunderclap-et hívta segítségül. Ez az alkalmazás összefogja a közösségi média oldalakon egy adott téma körüli aktivitásokat, és ezeket egy időben, koordináltan teszi közzé, így segítve elő, hogy az üzenet ne vesszen el az ezernyi információ között, amelyet naponta kapunk.
A Thunderclap akkor sikeres, ha ahhoz egy adott határidőn belül elegen csatlakoznak. A Fogj kezet a termelővel! kampány már egy héttel a határidő előtt 105%-os támogatói bázist épített fel, ezzel a hazai Thunderclap kezdeményezések közül a legtöbb csatlakozóval rendelkezik. Az ő segítségükkel augusztus 18-án közel 50.000 emberhez jutott el a kezdeményezés üzenete: Ideje a magyar termelőket választani!