Autónként akár harmincmilliót bukhat a Toyota

Hamarosan piacra kerül Európában a Toyota első szériagyártású, üzemanyagcellás gépkocsija. Nem fognak keresni rajta pénzt, sőt.

Az Európai Parlament volt elnöke, Pat Cox szerint 50 és 100 ezer euró (15-30 millió Ft) körüli veszteség vár a Toyotára minden egyes eladott hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi után, derült ki a Green Autoblog beszámolójából. A politikus, aki jelenleg a transzeurópai közlekedési hálózat magas beosztású koordinátoraként dolgozik, egy öko-mobilitási konferencián beszélt a hidrogén üzemű közlekedés elterjedését lassító nehézségekről.

A Toyota FCV piaci ára 50 ezer euróra várható, de valószínűleg 50-100 ezer eurót veszít minden egyes példányon a gyártó, tette hozzá Cox. A Toyota illetékesei sem a tervezett vételárat, sem az állítólagos veszteséget nem erősítették meg.

A Toyota FCV (amely várhatóan Mirai néven kerül piacra) hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert, álló helyzetből 10 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, nagynyomású üzemanyagtartályát (ld. alább) pedig mintegy 3 perc alatt lehet teljesen feltölteni cseppfolyós hidrogénnel.

A különleges modell áprilistól Japánban kapható, az észak-amerikai és európai forgalmazás 2015 nyarán veszi kezdetét.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

NGM: magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar magyarországi versenyképességének növelése érdekében

A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.