Év végére már enyhén emelkedhet az olaj világpiaci ára a jelenlegihez képest – mondta Pletser Tamás, az Erste Bank olajipari elemzője és Zsoldos István, a MOL-csoport vezető közgazdásza az InfoRádió Aréna című műsorában.
Bár az elmúlt időszakban korábbi árának felére esett a Brent könnyűolaj hordónkénti ára, év végére ismét emelkedhet a mára 50 dollár alá csökkent árszint – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Zsoldos István, a MOL-csoport vezető közgazdásza.
“Én nagyon nem szeretek rövid távú tippet adni, és ezért a határidős piaci árat fogom mondani, ami körülbelül 60 dollár, de most azzal én is teljesen egyetértek, hogy nagy eséllyel egy magasabb árszínvonalat kell látnunk innen. Egy emelkedő árszínvonalra számítok, rövidtávon nagy a bizonytalanság, hogy ez milyen ütemben zajlik le, tehát ez az árszint nekem nem tűnik fenntarthatónak egy ilyen 3-5 éves időtávon már.”
Pletser Tamás, az Erste Bank olajipari elemzője is hasonlóan látta.
“Én valahol egy 50-60 dollár körüli árat várok az év végére, tehát a mostanihoz képest enyhén magasabbat, az idei évben azért nagy a kínálat és ez a nagy kínálat lassan fog eltűnni, másik oldalról viszont az is látszik, hogy ez a piac túladott lett, tehát ilyen mértékű, pánikszerű eladásokat követően mindig törvényszerűen jön egyfajta korrekció.”
Pletser Tamás hozzátette: a piac legnagyobb szereplői már elkezdtek tartalékolni, Kína például feltölti stratégiai készleteit, de többen befektetési céllal is vásárolnak, mert magasabb olajárra számítanak.
Lassíthatja, ám jelentősen nem vetheti vissza az elektromos autók térhódítását a lecsökkent olajár – mondta Pletser Tamás, az Erste Bank olajipari elemzője és Zsoldos István, a MOL-csoport vezető közgazdásza az InfoRádió Aréna című műsorában.
Az alacsony olajár maximum elodázhatja, de meg nem akadályozhatja a megújuló energiaforrások versenyképességének javulását – mondta Zsoldos István, a MOL-csoport vezető közgazdásza az InfoRádió Aréna című műsorában.
“Az elektromos autózásnál pedig a szűk keresztmetszet nem az üzemanyag, hanem az autónak a költsége, tehát például az akkumulátor és a töltési idő. Nyilván elodázza a dolgot, olyan értelemben, hogy a lelkesedés és az erre fordítandó összegek kisebbek lehetnek, de nem üzemanyagárban versenyez, illetve abban nagyon versenyképes és egyéb más dolgokban nem versenyképes az elektromos autó.”
Pletser Tamást, az Erste Bank olajipari elemzője szintén úgy vélte, hogy nem rekednek meg az eddigi fejlesztések e téren.
“Összehasonlításképpen itt bizonyos számítások szerint kb. 20 dolláros hordónkénti olajár az az egyenértékes, amellyel elektromos árammal meg lehetne hajtani egy autót, tehát ez még mindig jóval versenyképesebb, mint a 40-50 dollár körüli olajár, valóban a probléma elsősorban az energiatárolással van. Van egyébként magának az elektromos autónak egy másik vetülete is, ez pedig a környezetvédelem és a globális felmelegedés jelensége.”
Pletser Tamás hozzátette, hogy az alacsony olajár tehát lassítani fogja ezt a folyamatot, mert egyelőre nem mindenki engedheti meg magának, hogy környezettudatosabban közlekedjen.
forrás: inforadio.hu