Nem győzik gyártani a BMW i8-ast

Hiába az ipari karbon, a BMW i8 gyártása nem igazán gyors folyamat, és ez a megrendelők alkotta sor hosszán is látszik. Most ezen igyekeznek rövidíteni, hisz az nem lehet célja a BMW-nek sem, hogy a modellciklus közepéig előre eladjanak minden példányt.

A konkrét gyártási ütem eddig 10 autó volt naponta, ami a sok karbonszálas alkatrészt nézve nem rossz eredmény, de ennyi nem volt elegendő az igények kielégítéséhez. A várólista tavaly novemberben másfél évre lekötötte a kapacitást, és bár később csökkent a várakozási idő, még a jelenlegi négy hónap is túl sok. A hibrid sportkocsi gyártási ütemét a duplájára emelték a lipcsei üzemben. A napi 20 autó persze így sem túl sok, hisz ha minden áldott nap dolgoznának a gyárban beleértve az összes ünnepnapot, akkor sem érné el a termelés a 7500 autót, de így van rá esély, hogy az újabb i8 megrendelők viszonylag gyorsan hozzájuthassanak a típushoz.

Korábban kiderült, hogy egyes BMW kereskedők Észak-Amerikában akár 100 ezer dollárt is elkértek csak azért, hogy a leendő i8 tulajdonosnak ne kelljen várnia, ez pedig nem feltétlen használ a márka megítélésének – talán az ilyen esetek miatt is döntöttek a gyártási ütem fokozása mellett, annak ellenére, hogy a BMW i8 valószínűleg a gyártó egyik legkevesebb hasznot hozó modellje.

forrás: totalcar.hu

Ajánlott tartalom

Nagy Márton: az elektromobilitásra való átállás nem lehet sikeres Németország nélkül

Az elektromobilitásra való átállás, az európai versenyképesség javítása nem lehet sikeres a német gazdaság növekedése nélkül - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Hungary Battery Week budapesti konferenciájának második napján, csütörtökön.