A modell értékesítése Japánban már tavaly decemberben megkezdődött; Európában idén nyár végétől kapható az új Toyota Mirai.
A Mirai megjelenésével új korszak veszi kezdetét az autóiparban. A Mirai a jövő nagy jelentőségűnek ígérkező energiaforrását, a hidrogént használja fel a hajtására szolgáló elektromos áram előállítására, és ezzel kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményt nyújt, az átlagos személygépkocsikhoz mérhető praktikum, kényelem és vezetési élmény mellett.
Szennyvíziszapból is előállítható
A Mirai a Toyota Üzemanyagcella Rendszert (TFCS) alkalmazza, amely egyesíti magában az üzemanyagcellás és hibrid technológiákat, valamint a Toyota új, saját fejlesztésű üzemanyagcellakötegét (FC Stack) és nagynyomású hidrogéntartályokat használ. A TFCS energiahatékonysága jobb, mint bármely belső égésű motoré a világon, és üzemelés közben sem CO2-t, sem egyéb károsanyagot nem bocsát ki. A felhasználók emellett a belső égésű motorral szerelt járművektől megszokott használati értékre és kényelemre számíthatnak, nagy hatótávolsággal és körülbelül három perc alatt feltölthető hidrogéntartályokkal.
A Mirai mindenre képes, amit egy új generációs gépkocsitól elvárunk: összetéveszthetetlen formaterv; az alacsony tömegközéppontból adódó, kimagasló stabilitás, és az ennek nyomán elérhető, élvezetes vezethetőség; valamint csendes, ám erőteljes gyorsítóképesség, amit csak egy villanymotor biztosíthat.
A hidrogén a legkülönfélébb természeti vagy mesterséges forrásokból állítható elő, beleértve a szennyvíziszapot. Emellett vízből is kinyerhető, olyan megújuló energiaforrásokra támaszkodva, mint a nap- vagy szélenergia. Sűrített állapotban az akkumulátoroknál jobb energiasűrűséggel bír. Viszonylag egyszerűen tárolható és szállítható, ezért is bír komoly potenciállal, mint jövőbeli energiaforrás, illetve számtalan egyéb területen használható majd. Az üzemanyagcellás gépjárművek (FCV-k) a fedélzeten tárolt hidrogénből, saját maguk állítják elő a hajtásukhoz szükséges elektromos áramot. Ez azt jelenti, hogy segítségükkel valóra válhat a jövőbeli, hidrogén alapú társadalom álma, ezért várhatóan hozzájárulnak majd az energia diverzifikáció felgyorsításához.
Európai értékesítés vázlatos programja
Piaci bevezetés: 2015. szeptember
Piacok: Nagy-Britannia, Németország, Dánia 2015-ben; további piacok 2017-ig
Éves darabszám: 50 – 100 db autó/év 2015-ben és 2016-ban
Vételár: 66 000 € + ÁFA (Németország)
Gyártás: Motomachi üzem, Toyota Motor Corporation
A TFCS kiemelkedő környezeti teljesítményt, valamint mindennapi praktikumot és komfortot biztosít
A Mirai TFCS rendszere az üzemanyagcellás és hibrid technológiákat ötvözi. A rendszer kedvezőbb energiahatékonysággal bír, mint a belső égésű erőforrások. Környezeti teljesítménye kiemelkedő: használat közben sem CO2-t, sem egyéb károsanyagot nem bocsát ki, és vezetés közben hasonlóan praktikus és kényelmes, illetve egyetlen feltöltéssel hasonló távolságot tud megtenni, mint egy benzinüzemű gépkocsi. A hidrogéntartályok körülbelül három perc alatt teljesen feltölthetők A rendszer a Toyota által kifejlesztett komponensekből áll, beleértve a Toyota üzemanyagcellaköteget, az üzemanyagcella feszültség átalakítót, valamint a nagynyomású hidrogéntartályokat.
Toyota FC Stack
Az új Toyota üzemanyagcella-köteg maximális teljesítménye 114 kW (155 DIN LE). Az áramtermelés hatásfokát sikeresen fokozták a háromdimenziós, finomhálós áramlási csatornák alkalmazásával (világújdonság ), ami a cellák teljes felületén egyenletes áramfejlesztést tesz lehetővé, ez pedig a kompakt méretek ellenére nagy teljesítményt, valamint világelső 3,1 kW/liter teljesítménysűrűséget (az előző generációs, korlátozott lízingkonstrukcióban forgalmazott Toyota FCHV-adv vonatkozó adatának 2,2-szeresét) eredményez. Az üzemanyagcella elektrolit membránjait ellepő víz mennyisége alapvetően befolyásolja az elektromos áram termelés hatásfokát. A víz mennyiségének szabályozására egy belső, zárt keringetési rendszert alkalmaznak, amely az elektromos áram előállítása során keletkező vizet keringeti. Így a Toyota üzemanyagcella-kötege olyan világelső rendszer, amely a korábbi Toyota üzemanyagcellás modellekben alkalmazott megoldásokkal ellentétben nem igényli párásító
alkalmazását.
A teljes cikk itt olvasható.