Bringasztráda napelemes tetővel

Dél-Koreában 30 kilométernyi kerékpárutat fedtek le napelemekkel. Sokkal hatékonyabb, mint az eddigi megoldások.

Egy éve írtunk a napelemes útburkolatról, amire már több mint 2 millió dollárt dobtak össze az indiegogo-n, de ez a módszer még csak tesztfázisban van. Hollandiában is épül már az út alá dugott panelekből egy rövid szakasz. Dél-Koreában másként állnak a környezetbarát energiatermeléshez. A Daejeonból Sejongba vezető 2×3 sávos sztráda közepén futó kerékpárút 30 kilométeres szakaszát napelemekkel fedték le. A tető nem csak áramot termel, hanem védi a bringásokat a naptól és esőtől.

Kérdés, jó ötlet-e a kerékpárutat a sztráda közepére építeni, ahol a gépjárműforgalom miatt amúgy is nagyobb a légszennyezettség, valamint egy esetleges karambol is komoly következményekkel járhat. Koreában 10 lakosra 7 kerékpár jut, de főleg kedvtelésből használják őket, a lakosoknak csak 2,5%-a közlekedik bringával. Összehasonlításul: Magyarország Európában a harmadik helyen áll a rendszeres kerékpárhasználatban, a megkérdezettek 22%-ának ez a legkedveltebb közlekedési eszköze. A bringások számának növekedése az őket ért balesetek számának csökkenésével jár.

forrás: index.hu

Ajánlott tartalom

Energiatakarékosság új-generációs típusházzal

Szinte az összes, az ÉMI szentendrei Nemzeti Mintaházparkjába tervezett 9 bemutató épület kivitelezése elindult 2024 október közepén. Ezek között a Leier Rába típusháza lesz az egyetlen olyan ház, amely nem könnyűszerkezetes technológiával épül, és amely a tervek szerint 2025. márciusára el is készül.